Dtum
Login with Facebookk
1921 | Június

A repülőgépek fejlődése a háború után 2.

Bréguet jelenleg újabb szerkezeten töri a fejét. Oly repülőgépet akar készíteni, melynek teljesen zárt csónakjába turbokompresszor-csoportot helyez el, mely mind a mótorok, mind az utasok számára sűrített levegőt szolgáltat, midőn a repülőgép nagy magasságra száll úgy, hogy a magasban is a rendes légköri nyomásnak megfelelő levegő álljon rendelkezésre. Reméli, hogy ily módon 10000 m magasságra is fölemelkedhetik.

Bár e felsorolt repülőgépek nagy haladást jelentenek, azonban még mindig messze vagyunk a biztos repüléstől. Nagy veszedelem a mótorromlás. Ezért látjuk, hogy a mótorokat újabban igyekeznek egyetlen gépkamrában, hozzáférhetően csoportosítani, hogy útközben a kisebb hibák kijavíthatók legyenek.

Továbbá nehézséget okot a meginduláskor és leszálláskor a térszín egyenetlensége. E nehézség annál nagyobb, mennél súlyosabb a gép. Azután a szerkezet még mindig bonyolódott, nagy tért elfoglaló és törékeny. S az sem utolsó kellemetlenség, hogy a repülőgépet szinjében kell tartani s ha földre száll, a színbe vontatni.

Ezért ma már megvan a törekvés arra, hogy a szerkezet külsejét teljesen fémből készítsék úgy, hogy az időjárás változásait a szabadban hagyva is kibírja. Azután, ha pl. valamely több mótorú repülőgépnek egyetlen mótorát is javítani kell, az egész repülőgép a javítás alatt pihen s a belé fektetett tőke haszontalanul hever. Ezért arra törekszenek, hogy a romlott mótort gyorsan kicserélhessék s a javítás így nem szünetelteti a repülőgép használatát.

Legújabban a Zeppelin-gyár talán ez ideig a legtökéletesebb új, egysíkű szerkezetet készítette, mely teljesen fémből van és 18 utast vihet magával. Négy mótora a lebegtető sík külső szélén elhelyezett, de a vastag lebegtető sík belsejében levő folyosó segítségével menetközben is megvizsgálható. A szerkezet súlya 9000 kg, melyből 3000 kg a teher. Szárnyhosszúsága 30 m. Egyébként a szerkezetet sok titokzatosság veszi körül. Azt hírlik, hogy 5 személylyel, óránkint 200 km sebességgel Berlinből New-Yorkba lehet vele szállni.

Mindenesetre a repülőgép-gyártás terén Németországé az elsőség. (V. ö. a La Nature 1920. és 1921. évi 2430., 2445. és 2446. számait.)

Bogdánfy Ödön.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Magyar birkózók gyászos szereplése a koppenhágai Európa-bajnokságokon Magyar birkózók gyászos szereplése a koppenhágai...
A görög-római amatőr birkózó Európa-bajnoki versenyen szombaton késő...
Lloyd George Lloyd George
Az angol politikai életnek ez idő szerint kétségtelenül legérdekesebb...
Bülow rögtönöz Bülow rögtönöz
Bülow kezdeményezte, hogy Kluck 1. hadserege kisebb ívben forduljon...
A tenger titokzatos világa A tenger titokzatos világa
Homályba vesző időkben, amikor még minden közben uszott, szent...
Bethmann-Hollweg és Jagow vallomása a háborus bünösség kérdésében Bethmann-Hollweg és Jagow vallomása a háborus bünösség...
Berlin, ápr. 25. A parlamenti vizsgálóbizottság első albizottsága, -...
A MAC handicap versenye A MAC handicap versenye
Vasárnap délután 4 órakor rendezte a MAC junius 23-ikáról elmaradt öt...
Fűstszinű harisnya, fekete kesztyű, crèpe de chine cipő, üveggyöngygarnitura s legyező a legujabb párisi divat Fűstszinű harisnya, fekete kesztyű, crèpe de chine cipő,...
Azokról az apró, de jellemző divatrészletekről referálók, amelyek...
Kamarába zárva huszonöt évig
Francziaországban Poitiers városban nehány nap előtt borzalmas dolog...
Radics István ismét Belgrádban volt Radics István ismét Belgrádban volt
Ez a kövér, rövidlátó, kurtaszakállu, totyakos ember ma Európa egyik...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98