Dtum
Login with Facebookk
1921 | November

A kétéltű gépkocsi

 Az ember már nem elégszik meg, hogy egyszer a földet, máskor a vizet és levegőt használja különféle szerkezetekkel közlekedő útul, hanem arra törekszik, hogy ugyanazzal a szerkezettel mind a három közeget tetszés szerint felhasználhassa helyváltoztatása czéljára.

Szólottunk olyan repülőgépekről, melyek a víz színén és a levegőben egyaránt haladhatnak. Ezek a hidroplánok, melyeknek legkiválóbb példányait Németországban készítik. Elképzelhetünk olyan légi közlekedő szerszámot, mely a földre szállva ott folytatja tovább útját. Újabban olyan gépkocsiról adnak értesítést, mely a szárazföldön és a vizen egyaránt haladhat.

Az első ilyen kétéltű gépkocsit Ravaillier szerkesztette s kocsijának 5 m hosszúságot adott s 12 lóerős mótorral mozgatta. Ha a kocsi úszott a vízben, akkor a mótor hátul elhelyezett csavart mozgatott, ha pedig szárazra jutott, akkor kerekein haladt tovább, melyeknek hátulsó párját mozgatta a mótor.

Dániában is rég alkalmaztak kétéltűhajót, a Svarren-t, mely két tavon közlekedik s a két tavat elválasztó földszalagon saját erején megy át vasúti síneken kerekek segítségével gördülve. Természetes, hogy a vízből való kiszálláshoz és a vízbemenethez hajlott síkokat alkalmaznak, melyeken a szerkezet könnyen föl- és lemehet.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98