Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A szovjet-arcvonalon folytatott téli háború rendkívül nagy nehézségeket okoz támadónak, védőnek egyaránt. A téli háborúban nemcsak ember küzd ember ellen, hanem mindenki küzd a közös ellenség: a tél ellen is! Mínusz harmincöt-negyven fok itt nem ritkaság! A hideg valóban a csontokig...
ROVATOK
Rómában szombaton este 11 órakor a következő hivatalos jelentést adták ki: Kállay Miklós, Magyarország miniszterelnöke és külügyminisztere az olasz kormányelnök meghivására hivatalos látogatásra Olaszországba érkezett,...
A földművelésügyi közigazgatás decentralizálására már régóta szükség van. Ujabban tervek merülnek fel a földművelésügyi igazgatás újjászervezésére. Munkatársunk felkereste ebben a kérdésben dr. Mutschenbacher Emil...
Az egyre jobban dagadó Ady-irodalom most két hatalmas terjedelmű új könyvvel gyarapodott; mind a kettőnek szerzője olyasvalaki, aki Adyval élete egy nagy részén át szoros közellétben élt s elég alkalma volt róla...
Imáinkba foglaljuk, a költő megénekli, a dolgozó ember legszentebb szimbólumaként tiszteli. A kenyér jelkép, amely az emberi fejlődés egyes fokain külsőleg átalakulhatott, de belső fénye változatlan maradt. A kenyér...
Borongós időben, fergeteges szélben tartották meg Megyeren az idei mezei futóbajnokságokat. A háborús idők ellenére soha nem látott hatalmas mezőnyök indultak minden számban, alig lehetett a befutó versenyzőket...
Bulvár
Kultúra
A párisi kiállításon kitüntetett magyarok
A párisi kiállitás és a magyar kitüntetések. A párisi kiállitás...
Kultúra
A Szépművészeti Múzeum új rajzai
A Szépművészeti Múzeum sorozatos kiállítások keretében számol be az...
Politika
Portugália szembeszáll minden erőszakkal
Santos Costa százados, hadügyminisztériumi alállamtitkár Pereira dos...
Gazdaság
Politika
Magyarország miniszterelnökének nyilatkozata római látogatása előtt
Bárdossy László magyar királyi miniszterelnök elutazása előtt a...
Gazdaság
Milyen kérdésekre kér választ a textilközpont a nagykereskedőktől?
A textilközpont tiszta képet akar nyerni a magyar textilszakmáról és...
Politika
Megkezdődött a Rommel elleni brit támadás Libiában
Mint már jelentettük, szombaton a koradélelőtti órákban a brit 8....
Sport
Pompás küzdelmek a vívók Gömbös Gyula emlékversenyén
Vitéz Jákfalvi Gömbös Gyula emlékezetére az idén negyedszer rendezte...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.