Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Meleg vasárnap reggel köszöntötte a budapestieket, akik boldog örömmel áramlottak a strandok felé, hogy az egész heti munka után kiélvezzék ennek a nyári napnak örömeit. Azok a tiz és huszezrek akiknek módjuk volt, már szombaton elsiettek a fővárosból a és a dunamenti weekend- telepek......
ROVATOK
Annak ellenére, hogy a törvényhozás munkája szünetel, igen sok képviselő tartózkodik még a fővárosban. A képviselők, a felsőháztagjai különböző klubokban, éttermekben találkoznak és fehérasztal mellett vitatják...
Most dolgoznak a székelyudvarhelyi székely kongresszus programján. A Székelyföld gazdasági szükségleteit az erdélyi élet központjába kívánják állítani, mert csak az erdélyi föld kincseinek fokozottabb feltárásával,...
Történész számára minden bizonnyal egy nép életének legelső, homály mögött rejlő korszaka a legizgalmasabb - bár egyúttal a legingoványosabb – terület. Különösen áll ez a magyarság őstörténetére, amelyen belül...
A magas hegységekben folytatott harc mind a parancsnokokkal, mind a legénységgel szemben magas követelményeket állít. Különlegesen felszerelt és kiképzett hegyicsapatok vívják meg itt a küzdelmet, amely nem egy,...
Válogatott labdarúgó csapatunk néhány hét előtt Genfben 3:1 arányban győzte le Svájc válogatott csapatát. A szép győzelmet most a bolgárok ellen Szófiában elért 4:2-es arányú győzelmével toldotta meg nemzeti együttesünk....
Tudomány-technika
Politika
Kultúra
Tudomány-technika
Örökléstani vizsgálatok ikreken, a petesejt osztódása
A biológiai tudományok egyik legifjabb, de immár terebélyes fává...
Politika
Az Egyesült Államok és a vichyi kormány jegyzékváltása
Az Egyesült Államok kormányának jegyzéke, melyet Hoover amerikai...
Bulvár
Tudomány-technika
Bulvár
Gazdaság
A Gyári Szabadidő Szervezetek nyári programja
A magyar gyáripar példaadó fiatal szociális intézménye, a Gyári...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.