Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Horthy kormányzó különvonatán vasárnap délelőtt érkezett meg a hősi halottak emlékművének leleplezésére. Fogadtatására a vármegye és a város díszmagyaros előkelőségeinek hatalmas küldöttsége vonult föl Scitovszky belügyminiszterrel, Purgly főispánnal és Nikelsky polgármesterrel az...
ROVATOK
- A Kellog-szerződés – mondotta többek közt – a maga egyszerűségében szinte meglepően hat. A bonyolult problémának e leegyszerűsített fölfogása kényes helyzetbe hozta az államférfiakat: ha visszautasítják,...
A nemzetközi pénzpiac soha drámaibb képet nem mutatott, mint ma. Ennek a financiális drámának csak egyik fölvonása s nem befejezése, legkevésbé pedig kiengesztelő befejezése az Angol Bank tőkeemelése, amely, bár...
Húsz év gyermekkor, tapogatózó ifjúság, az élettel korai véres súrlódás, gondolatcsirák kihajtása, élmények kínok közötti beszívása és elraktározása az elmében. Tíz év indulás az irodalmi pályán, keserves munka,...
Egy expedíció, melyet az orosz akadémia küldött ki Szibériába, hogy ott Jeniszei tartományban az 1908 junius 30. végbement hatalmas meteorpusztításról pontos mérések és vizsgálatok alapján részletes fel világosítást...
A prágai közönség szokatlanul nagyarányú érdeklődése előzte meg a cseh-magyar válogatott mérkőzést. Huszonnyolcezer főnyi tömeg töltötte meg zsúfolásig a pálya tribünjeit, ami nem csoda, mivel mindenki tudja, hogy...
Kultúra
Kultúra
A Munkácsy szoborpályázat bírálatai
Nagy érdeklődéssel s feszült várakozással tekintettek a főváros...
Kultúra
Gazdaság
Ne az autóknak, hanem a falvaknak építsenek utakat!
Több izben hirt adtunk már a kormány nagyszabásu utépitési...
Politika
Kultúra
Kultúra
Politika
Politika
Rassay Károly a szabadelvü ellenzék offenzivájáról
Négy hónapi szünet után kedden ujból megnyilik a képviselőház. Hogy...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.