Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Ipari körökben félreismerhetetlen lelkendezéssel ujságolják a genfi vámfegyverszüneti tárgyalások sikertelenségét. Egy kissé mintha túloznák az örömöt, amelyet azon éreznek, hogy az európai népek továbbra is folytatják esztelen gazdasági harcaikat és mintha számukra semmi sem volna...
ROVATOK
A Pesti Izraelita Hitközség vasárnap diszülésen ünnepelte a „Egyenlőség” félszázados jubileumát. Stern Samu udvari tanácsos rövid beszéddel nyitotta meg az ülést, utána Glücksthal Samu felsőházi tag...
Visszafojtott lélegzettel figyelte minden magyar ember a hágai tanácskozás fejleményeit. Soha ilyen lázas találgatások nem nyilvánultak meg nemzetközi tanácskozásról, mint most. Ez érthető is, hisz országunk gazdasági...
Kétágú kérdés, amely körül sűrű ködben folyik a csatározás, azon az alapon, hogy színház és üzlet két különböző dolog, s hogy a színigazgatók halálos bűnbe esnek, amikor az üzleti szempontokat tartják szem előtt....
A beszélőfilmek másik nagy csoportjába az úgynevezett gramofonlemezes filmek tartoznak. Ennél az eljárásnál a hangot - úgy, mint a gramofonnál - viaszlemezekre veszik fel, de itt is különös fontosságot játszik az...
Staksrudnak a világbajnokság szombati első napján 5000 méteren Ballangrud Európabajnok ellen aratott győzelme után izgalmas érdeklődés kisérte a fiatal norvég gyorskorcsolyázó vasárnapi összecsapását 1500 és 10.000...
Bulvár
Politika
Tudomány-technika
A patina vagy nemesrozsda, keletkezésének körülményei
Ha jól megnézzük Budapest szobrait, érdekes dolgokat figyelhetünk meg...
Gazdaság
A hágai konferencia hatása a középeurópai tőzsdékre
A hágai konferencia eredményeinek vizsgálata a középeurópai tőzsdék...
Gazdaság
Kevés a négy Dunahid, ezért van torlódás a közlekedésben
A város fejlesztésének és ezzel kapcsolatosan adódó közlekedési...
Kultúra
A magyar biedermeier művészeti kiállítás az Ernst- Múzeumban
A múlt század első felének és közepének meglehetősen feldolgozatlan...
Bulvár
Látogatás a szomoru Juhász Gyulánál a zárt szanatórium...
A zárt szanatórium „napos” orvosnője, amikor megtudja,...
Politika
A spanyol diktaturát megbuktatja legyőzött forradalom
A legutóbbi spanyolországi forradalmi mozgalmak idején a...
Politika
Egész Spanyolországban elrendelték az ostromállapotot
Magánértesülések szerint Spanyolországban a hadsereg jelentékeny...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.