Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A legtöbb ember nagyon egyoldalúan ítéli meg a technika jelentőségét. Mint nagyszabású technikai teljesítményt dicsérik az új hidat, melynek roppant acélteste büszkén ível a folyam felett; a kényelmes Pullmann-kocsit, mely országokon keresztül röpít bennünket és a repülőgép-óriást,...
ROVATOK
Magyarország az íróasztalok országa. Itt mindenki iktat, kiiktat, beiktat, figyelmeztet, a polgárság előszobákban várakozással tölti az idejét, rajtunk fekszik az adminisztráció maholnap elviselhetetlenné teszik...
Most, ezen a halálos tavaszon ujulnak csak ki minden ijesztő mivoltukban a sebek, amelyeket a világháboru Európa testén ejtett. Két és félmillió munkanélküli Németországban, kétmillió munkanélküli Angliában, nyolcszázezer...
Tisztelt Szerkesztő Úr! Az ŤOrsz. Középiskolai Tanáregyesületi Közlönyť decemberi füzetében egy n. jelzésű pedagógus - a szerkesztői szervirozás szerint a Közlönynek Ťegyik kitünő munkatársať - levelet írt a szerkesztőnek,...
Eve a Canadian Pacific Railway egyik alagútjában érdekes kísérleteket végzett. Az alagút Montreal mellett a Mount Royalon megy át és 3 ˝ mérföld hosszú. Előbbi kísérletek azt mutatták, hogy az elektromos hullámok...
Bárány István szombaton Kölnben folytatta tavaszi vendégjárását és a Hohenstaufen-fürdő 20 méteres úszómedencéjében két pompás győzelemmel szaporította értékes diadalait. 100 méteren Derichs, a németek legkiválóbb...
Gazdaság
A munkanélküliség enyhítése
A székesfőváros törvényhatósági bizottságának közgyűlése Müller Antal...
Tudomány-technika
Kultúra
Politika
Gazdaság
A gabonaértékesités sulyos problémája
A gabonaértékesités nehéz problémájának égetően sürgős megoldására...
Bulvár
Kultúra
Kultúra
Gazdaság
35 országból 800 üzletet közvetitett a Külkereskedelmi Intézet
A magyar exporttörekvések immár messze tulnőttek a gazdasági élet...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.