Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1930 | Február

A benzinkut-hadjárat

A benzinkutak körül megindult versengés ismét sokáig foglalkoztatta az illetékes hatóságokat, elsősorban a főváros érdekelt ügyosztályait. A döntésre hivatott tényezőket a protekciók, nexusok, ajánlások, ravaszkodás ezer fortélyával üldözték, kapacitálták, kérlelték, mert mindenki benzinkutat szeretne nyitni, mindenki a forgalmas utvonalakon szeretne engedélyt kapni és ma már ott tartunk, hogy egy benzinkutengedélyt többre becsülnek, mint egy taxirendszámot. Szép az igyekezet és kétségkivül az a fejlődés rendje, hogy az autók számának szaporodásával növekedjék a benzinkutak száma is.

Az egyes emberek és az egyes vállalatok benzinkutambicióit azonban a hatóságnak megfelelő irányba kellene terelnie, mert ugyanakkor, amikor kétségbeesett versenyfutást rendeznek a belső, városi kut-állomásokért, senki sem törődik az országutakkal, a vidékkel. Szakértők állitják, hogy Budapesten már éppen elég benzinkut van, de különben is majdnem minden garázsban, vagy garázs előtt szivesen mérnek benzint annak, aki kér.

De menjenek ki a benzinkutvállalkozók az országutakra, állitsák fel a kutjaikat forgalmas autóutakon, ahol szintén meglesz a tisztességes jövedelmük és ahol legalább nem egymás elől csipik el az autósokat, hanem a tisztességes polgári üzleti haszon mellett a magyar automobilizmusért is tesznek valamit. Kezelésüket aggodalom nélkül rá lehetne bizni az utkaparókra, szegények, rájuk férne az a kis borravaló.

Más oldalról felvetették azt a gondolatot is, hogy mindenkit, akit a fővárosban benzinkuthoz juttatnak, – egyes személyt, vállalatot, stb. – azzal a kikötéssel lehetne bevenni a fővárosi engedélyesek sorába, hogy vidéken, az országuton is felállit egy benzinkutat. Ez még talán üzletnek sem lenne olyan rossz…

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
A Balkán válsága A Balkán válsága
Míg egyrészt a szövetkezett négy balkáni ország kormányai és népei...
Móricz Zsigmond Budapesten Móricz Zsigmond Budapesten
Móricz Zsigmond végre megérkezett Budapestre. Vagy harminc évig járta...
A német trónörökös Bécsben A német trónörökös Bécsben
Frigyes Vilmos, a német birodalom trónörököse, április 14-ikén Bécsbe...
A csonttollu madár A csonttollu madár
Fenyőmadárnak is nevezik ezt a csinos állatkát, amelyet képünkön...
Sopron Sopron
Sopron népe magyar akar maradni. Valóban nem hozott számunkra...
Hirös Hét Kecskeméten Hirös Hét Kecskeméten
Kecskeméten az utóbbi hetekben az utak mentén erősen csörögtek a...
Bud Genfben új kölcsönről tárgyal Bud Genfben új kölcsönről tárgyal
Bud János pénzügyminiszter már szombaton elindult Genfbe, pedig a...
Vasárnap véglegesen megalakult az uj lengyel kormány Vasárnap véglegesen megalakult az uj lengyel kormány
Az uj lengyel kormány kiáltványt bocsátott ki, amelyben bejelenti,...
A halálgyár A halálgyár
Egészen találó és helyes megjelölése az ágyugyárnak a cimül...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98