Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Magyarország – Svédország 3:1 (2:1)
15.000 néző volt kíváncsi a svédekre. Nem a svéd csapat szolgáltatta a meglepetést jó játékával, hanem a magyar csapat teljesen hasznavehetetlen játéka okozott a góléhes közönség körében meglepetést. Ez a csapat ezzel a játékkal nem sok reménnyel...
ROVATOK
A képviselőház legutóbbi ülésének napirendi vitája során Szeder Ferenc szóbahozta, hogy gróf Károlyi Gyula miniszterelnök szegedi kormányának programjában az általános, titkos választójog is szerepelt. Szeder fölszólalásába...
Sipőcz Jenő dr. budapesti polgármester október hó 21-én rendeletet adott ki, amelyben leszállitotta a fővárosi üzemek vezetőinek óriási fizetését. A polgármesteri intézkedés szerint Folkusházy Lajos, a Budapest...
Szabad-e az írónak hozzászólani a napi élet tragikus problémáihoz? - kérdezte Karinthy a Nyugat-Barátoknál tartott előadásában.
Ezt abból az alkalomból kérdezte, hogy véleményt mondott a napokban történt diáköngyilkosságról...
Freud azt állítja, hogy nemcsak azokat a dolgokat feledjük el, vagyis süllyesztjük le a „tudatalatti” sötét pincéjébe, amelyekre már régen nem gondoltunk, hanem azokat is, amelyekre valamilyen oknál...
A MUSZ első idei versenye a födött uszodában szép eredményeket hozott. A 100 méteres gyorsúszásban Székely 1 percen kitűnő egyéni rekordidőt úszott. Az UTE minden megerőltetés nélkül tönkreverte az osztrák vízipólóbajnokot,...
Kultúra
Kezdődik az iskola,, kezdődnek a gondok
Kezdjük azzal, amivel a rendkívül szomorú júliusban elváltunk az...
Kultúra
Sport
Ferencváros – Budai „11” 7:1 (3:1)
Ez a mérkőzés azt bizonyította, hogy jelenleg a Ferencváros a legjobb...
Gazdaság
Irreális verseny, drága kamat és éles kenyérharc
Manapság interjúban tájékozódni gazdasági kérdésekről majdnem annyit...
Politika
Benes beszéde a legionáriusok ünnepén
A cseh legionáriusok vasárnap emlékünnepet rendeztek annak emlékére,...
Kultúra
Politika
Gróf Tisza István középiskolai tanárok fizetéséről
Gróf Tisza István megemlékezik a középiskolai tanárok fizetésének...
Sport
Magyarország – Csehszlovákia 3:0 (3:0)
Régen láttunk ilyen jóleső magyar fölényt válogatott mérkőzésen. Az...
Kultúra
Nemzetközi impresszionista kiállítás a Művészházban
Ezernyolczszázhetvenháromban Párisban a fiatal festők képkiállításán...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.