Dtum
Login with Facebookk
1932 | Május

Min bukott meg a nyári időszámítás?

Magyarországon nem megy, ami Franciaországban régen bevált

A nyári időszámítás érdekében messzemenő akció indult az elmult hónapokban. Maga Kenéz Béla, a minden jó és praktikus gondolat iránt fogékony kereskedelmi miniszter is magáévá tette a tervet, amely mellett a különböző érvek egész sora szólt. A vasút vezetősége előtt is szimpatikus volt a nyári időszámítás bevezetése, a forgalmi osztály részéről azonban olyan aggodalmak kerültek fel, amelyek végül is győzedelmeskedtek és így a nyári időszámítás bevezetése ebben az esztendőben meghiusultnak tekinthető.

Az említett osztály hivatkozott arra, hogy a külföldi vonatok csatlakozásai fix időponthoz vannak kötve. A nyári időszámítás hívei ezzel szemben bebizonyították, hogy attól a néhány nemzetközi vonattól eltekintve, amelyeket, sajnos, csekély számuknál fogva minden nagyobb nehézség nélkül akceptálhatna az államvasút a nyári időszámítás alkalmazása esetén is, a helyi vonatok százainál semmi néven nevezendő akadálya nincs az új időszámításnak. Ehhez természetesen bizonyos mértékig át kellene dolgozni a menetrendet, amire azonban ebben az esztendőben nem került sor.

A magunk részéről őszintén sajnáljuk a nyári időszámítás elmaradását.
Gazdasági szempontból takarékosságot, a dolgozó embereknek több napfényt és kényelmet, pihenést, a sportembereknek a nappal tökéletesebb kihasználását jelentette volna, nem is szólva arról a rengeteg üzemanyagról, amit a kevesebb világítás révén lehetett volna megtakarítani.

Mindenesetre célszerű lenne a francia és egyéb nagy vasutak menetrendjének a tanulmányozása avégből, hogy megállapítást nyerjen, ugyan miképpen tudott megbirkózni a kontinensnek ez a hatalmas vasútja a nem nyári időszámítású államok vonatcsatlakozásainak a nehézségeivel, ami nálunk elháríthatatlannak mutatkozott...

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Fülei-Szántó Lajos: Otthon Fülei-Szántó Lajos: Otthon
A Hargita felett Sötét felhők szállnak, Tépelődő lelkem Gondjai...
Ady Endre -  Strófák május elsejére Ady Endre - Strófák május elsejére
Május, lyány, virág, muzsika (Hol a hiba, hol a hiba?) Igy volt...
Az NSC hölgyversenye Az NSC hölgyversenye
Az NSC úttörő kísérlete teljes mértékben sikerült. Sok induló, szép...
Ma áll a Népbíróság elé Budinszky, a Rádió egykori szpikere
A Népbíróság Gátfalvy-tanácsa ma délelőtt kezdi meg Budinszky...
A bécsi katonai központi iroda A bécsi katonai központi iroda
Uralkodónkról mindenki tudja, hogy a közmondásos katonai pontosság...
Vilmos császár lemondó levele Vilmos császár lemondó levele
Ezennel mindörökre lemondok a porosz koronáról és a vele összekötött...
A Magyar Evezős Szövetség választmányi ülése
A „Magyar Evezős Szövetség” titkárául Ábránd Zoltánt,...
Eddig 10 vagón a vasnapok gyűjtése Eddig 10 vagón a vasnapok gyűjtése
A vasnapok gyűjtése teljes erővel megindult. Munkatársunk kérdést...
Ágyugolyó alaku automobil Ágyugolyó alaku automobil
Még mindig nem elég gyorsan robog a gépkocsi! – így vélekednek...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98