Dtum
Login with Facebookk
1933 | Július

A jövő a rakétarepülésé

Eljön majd az idő, amikor ükunokáink a repülőgép óránkénti 650 kilométeres „csigalassúságára” ugyanolyan szánakozó mosollyal fognak visszatekinteni, mint ahogy mi - visszanézve a multba - mosolygunk őseink váltott lovakkal „száguldó” delizsánszára, mely gyakran 15 kilométeres hallatlan óránkénti sebességet is elért.

A jövő a rakétarepülésé - mondják a tudományos szakértők. A rakétarepülés fogja megoldani a bolygók közötti közlekedés kérdését is. Valamikor hihetetlennek tetszett, hogy az ember a levegőben megtegye az utat Európa és Amerika között, ma már szinte gyerekjáték, ugyanilyen gyerekjáték lesz valamikor rakéta segítségével a földről a holdba repülni.

Persze a rakétarepülés ma még gyámoltalanabb a ma született gyermeknél is. Opel, Oberth, Winkler és Tilling kísérletei egymásután vallottak kudarcot. Tilling legutolsó kísérleténél, melyet második rakétájával a tempelhofi repülőtéren hajtott végre, már felmérült pár biztató momentum. A rakéta ugyan mindössze 120 méter magasságra ment fel s aztán oldalt fordulva szántott végig a levegőn, de vízszintesen meglehetősen nagy távolságot futott be.

A rakétasorozat szabályos egymásutánban robbant és hajtotta előre a lövedékét, csak éppen nem függőleges irányban, ahogy Tilling tervezte, hanem vízszintesen. Tilling nyilatkozata szerint azonban ez már félsiker, mert hiszen a hajtóerő nem mondott csődöt, csak a rakéta kormányzására nem bizonyult elegendőnek, a rakéta nem volt teljesen kiegyensúlyozva.

- Az ám - kérdi az olvasó - és ha meg is oldják a rakéta haladásinak kérdését, még mindig megoldatlanul marad a leszállás kérdése. Hiszen az ütődéstől izzé-porrá zúzódik az egész szerkezet. - Nos, a sima leszállás alapelvét már megtalálták. Egyrészt ejtőernyő nyílik ki, mely a zuhanást lassítja, másrészt rakéták felrobbantásával is tetszés szerint lehet fékezni a lövedék sebességét.

A gyakorlati megoldás még messze van, de nem telik bele 10 esztendő és megérjük, hogy elindul az első rakéta - utassal. Egyelőre csak fel a leve gőbe egy kis kirándulásra, s aztán majd valamikor később talán elkövetkezik a világűr meghódítása s a bolygóközi közlekedés megvalósítása is.

Ezért jelentősek Tilling kísérletei - akár annak idején a Lilienthal- és Wright-fivéreknek, az első repülőgép megalkotóinak lemosolygott próbálkozásai.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Vasárnapi látogatás a „régi nagy magyar bankár”-nál, a...
Az őszi zuzmarába borult kert kopár bokrai közt, a rácsos...
Az Az "Anyeginok" kora lejárt
A párbajellenes mozgalomhoz, mely legujabban Bourbon herczeg...
A Casuals mérkőzések A Casuals mérkőzések
A husvéti nagy nemzetközi mérkőzések is lezajlottak. Vendégül láttunk...
Háborúban hallgatnak a múzsák Háborúban hallgatnak a múzsák
"1944. március 19-én Németország megszállta Magyarországot. Három...
A Toldi nyerte a párbajtőr csapatbajnokságot A Toldi nyerte a párbajtőr csapatbajnokságot
Az 1946. évi párbajtőr csapatbajnokságot vasárnap délelőtt...
Egy félbemaradt köpenicki kapitány Egy félbemaradt köpenicki kapitány
Voigt mester iskolát csinált. A mióta Köpenicken bolonddá tartotta a...
A Norris-tó világcsodája A Norris-tó világcsodája
Fogy a szén! A szakemberek ijedt kiáltása ismételten végigszántott a...
Pongyolaságok -  Ugy-e? Pongyolaságok - Ugy-e?
A vonaton megismerkedtem egy vadidegen emberrel. Ráterelődött a szó a...
Nagy Emilt ujra elragadta a temperamentuma! Nagy Emilt ujra elragadta a temperamentuma!
Nagy Emil volt igazságügy-miniszter derűs és szeretetreméltó...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98