Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Bizony, kedves Olvasók, 2008. január 14-én jelent meg először a honlap, főoldalán egy ismertetővel: Üdvözlet az Olvasónak! Azóta sok víz lefolyt a Dunán (és általában a lefolyókban), rajtunk pedig átfolyt 35 év. Megpillantottuk a huszadik század egy olyan metszetét, amelyet eddig...
ROVATOK
Az olasz-abesszin konfliktus kiéleződését nagyfokú nyugtalansággal figyeli a francia közvélemény. Minden más kérdés háttérbe szorul és Laval külügyminiszter keleteurópai utazásának ügyét is háttérbe szorítja a fenyegető...
Fabinyi első költségvetése meglepetés volt, meglepetés éppen azért, mert nem hozott semmi meglepőt s váratlant. Abban a beszédében,amelyet pécsi választói előtt még a választási hadjárat idején mondott a pénzügyminiszter,...
Kisgimnazista koromba kell visszanyúlnom, ha fel akarom eleveníteni első moziemlékemet, amely a film csecsemőkorával esik egybe. A kis vidéki város vásárterén ponyvasátor előtt a ligeti mutaványosokra emlékeztető...
Az orvosi tudomány káprázatos előrehaladása már eljutott addig, hogy az emberi szervezetnek feladatánál fogva legbonyolultabb részével, az emberi agyvelővel is foglalkozhasson. Általános és mindennap használt kifejezés,...
1200 kilométeres távon, két napon keresztül futották az „Országos Frontharcos Szövetség” harmadik túraútját, amelyen 37 versenyző indult: 16 autó, 6 oldalkocsis és 15 szóló motorkerékpár. A versenyzőket...
Tudomány-technika
Az időmérés mai módja és eszközei, a kronográf szerepe
Az óra állásának meghatározására való időmeghatározások elérhető...
Politika
Wolff Károly a Keresztény Nemzeti Liga közgyűlésén
Az egyesült keresztény nemzeti liga vasárnap délután tartotta meg...
Bulvár
Politika
Bulvár
Újságunk tudósítója részt vett a kiskunsági ördögűzők szertartásán
Fehér hótakaró alatt pihen a végtelen kunsági róna. Ember, állat...
Gazdaság
Bulvár
Halottak napja tavaly és idén
Remélhető, hogy most már nem fogják azt hinni, hogy a német győzelem...
Politika
Titulescu nyilatkozatott tett a román-magyar közeledés lehetőségeiről
A magyar kormány képviseletében Förstner Pál követségi titkár...
Tudomány-technika
A világegyetem tágulása, az Einstein-féle és a de Sitter-féle...
A nehézségi tér egyenleteinek az említett feltételeknek megfelelő...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.