Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Németország – Magyarország 17:4 (12:0)
Német - magyar válogatott kézilabda-mérkőzés színhelye volt vasárnap az Üllői-úti pálya, ahol mintegy 1500 főnyi közönség jelent meg. A mérkőzést a kitűnő technikájú német csapat 17:4 (12:0) arányban nyerte meg. A német csapatot Felkay...
ROVATOK
Gömbös miniszterelnök beszédét azzal kezdte, hogy párhuzamot vont az angol választási küzdelem és a hazai választások között és megállapította, hogy Angliában nem azt a stílust keresik, ami nálunk divatos: a személyi...
Kina lépése, amellyel a nankingi kormány szakitott az ezüst alappal, a nemzetközi pénzügyi életnek, de egyuttal a világpolitikának is nagy eseménye. A kinai kormány a birodalom egész készletét nacionalizálta és...
A marosvásárhelyi Kemény Zsigmond Társaság meghívására Babits Mihály Erdélybe készült. A román kultuszminisztérium azonban az irodalmi körutat betiltotta. E betiltásról a kolozsvári Keleti Ujság Dsida Jenő tollából...
A társas összejövetel zsibongása tölti meg a szobákat, együtt a család apraja-nagyja. Ez a legolcsóbb szórakozás. Olcsóbb mint a színház, a mozi vagy a kávéház. Már letárgyalták a politikai kérdéseket, megbeszélték...
Vasárnap délelőtt is sütött a nap, de az egész heti esőzéstől felázott a milánói pálya talaja. Dörgő tapssal fogadták a meggypiros dresszben megjelenő magyar csapatot, amely a pálya közepén felemelt kézzel üdvözölte...
Kultúra
Babits Mihály - Csonka Magyarország
Bár lenne a hangom tiszta és éles, mit intő csengőké! A tiétek...
Kultúra
Sport
Politika
Tudomány-technika
Gazdaság
Sport
Budapest súlyemelő csapata fölényes győzelmet aratott Pozsonyban
Vasárnap reggel fél nyolckor autón indult útnak Budapest válogatott...
Kultúra
Kassák Lajos, mint képépítész
Ha kellene még bizonyíték Kassák Lajos ösztönös és valódi művészvolta...
Gazdaság
A ,,fehérgallérosok” megsegitése
Az idei aratás a hirek szerint jónak igérkezik. De hogy ez mennyire...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.