Dtum
Login with Facebookk
1939 | Március

Nyissa meg a MÁV az Ipolyság-korponai vonalát is

Az elmult napokban a visszacsatolt Felvidék több vasúti vonalán állott helyre a személy- és áruforgalom. A Bécsben megvont új határok és a müncheni egyezmény döntései különös helyzetet teremtettek a vasúti forgalomban. Hiszen Csehszlovákia leghosszabb és legfontosabb fővonalán, amely Prága és Kőrösmező között vezet, most a következő helyzet alakult ki.

A vonat Prágától Trebováig cseh területen halad,
azután német korridor következik, majd ismét cseh területen lévő állomások. Oderberg előtt lengyel területen fut a vonat, azután szlovák terület következik egészen Hernádszentistvánig, amikor magyar területre kerülnek a vonatok, egészen Nagyszaláncig. Ezután ismét szlovák terület jön és Velejtétől Tiszaujlakig terjed megint a magyar rész. Nagyszöllősön lép ruszin területre a fővonal, hogy azután Rahónál román vidéken haladva át, Mármarosszigeten túl ismét cseh-ruszin fenhatóság alatt lévő végállomáson fejezze be útját.

Elképzelhető, hogy ennyi határon áthaladó vonat
mily körülményesen teszi meg útját. Hiszen a pénzügyi és politikai hatóságok egyaránt szigorúan ellenőrzik, hogy ne történjék semmi szabálytalanság az utasforgalommal kapcsolatban.

Magyar szempontból igen fontos volna,
ha a MÁV Ipolyság és Korpona között venné fel a forgalmat. Itt ugyanis nagykiterjedésű erdőségek vannak, a szlovák tűzifa tehát Ipolyságon keresztül sokkal olcsóbban juthatna el hozzánk, mintha a már megnyitott határállomásokon át teszi meg az utat.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98