Dtum
Login with Facebookk
1940 | December

Regényirók megálmodták – német gyárak nagyban gyártják

Tengeralattjáró-gyártás futószalagon

Az első világháborúban tűnt fel a tengeralattjáró első ízben mint komoly támadófegyver. Akkor azonban még csak félszegen vetették latba a németek, nem volt belőle elesendő, úgyhogy néhány kezdeti siker után félbehagyták a tengeralattjáró-háborút. A mostani háborúban azonban az U-hajó az első perctől fogva döntően avatkozott bele az Anglia elleni hadjáratba. Anglia hajóürtartalmának naponta fokozódó csökkenése bizonyítja, hogy a németek ezúttal nagy tömegben vetik latba. Képünkön baloldalt most rakják a hajótestre a légkamrákat: a jobboldali hajón már a külső páncélzatot is látni.

A tengeralattjáró testének váza
A tengeralattjáró hajó néha tetemes mélységig kell a víz alá merülnie, nehogy a repülőgépekről felderíthessék. Ott fenn pedig már igen nagy a víz nyomása, amely egy gyenge hajótestet papírrá lapíthatna. Ezért igen erős acélbordázat alkotja a tengeralattjáró-hajó testét (jobboldalt), s erre a bordázatra vonják rá az ugyancsak erős héjazatot (baloldalt).

A légmentes csapóajtó
A technikának ez a csodája, a német precíziós munka a csúcsteljesítménye. Hiszen ennek a csapóajtónak tökéletes működésétől függ a tengeralattjáróban lévő emberek élete. Ha csak egy hajszálnyi rés is akadna az ajtón, a tengerészek nyomorultul benne pusztulnának a hajóban.

A tengeralattjáró haláltszóró négy szája
Az U-hajó főként azzal válik az ellenségre veszedelmessé, hogy a víz alatt egészen közelről lövi ki az ellenséges hajótest felé torpedóit. Egyszerre négy ilyen torpedót tud elsütni, s ezzel biztosítja találatainak száz százalékos bizottságát.

Az újszülött hajó-bébi „járni tanul”

A német hajógyárak a háború kezdete óta valósággal futószalagon ontják magukból a tengeralattjárók tömegeit. Ennek ellenére is minden egyes példányt gondosan átvizsgálnak, mielőtt szolgálatba állítanák. Amikor egy-egy példány elkészült, segédhajók vontatják ki a szabad vízre s itt kipróbálják minden tömítőrészét, duzzasztó és merülő-tankjait és levegőkészülékeit.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A tengeralattjáró haláltszóró négy szája A légmentes csapóajtó, a technikának a csodája Baloldalt most rakják a hajótestre a légkamrákat, a jobboldali hajón már a külső páncélzatot is látni Erős acélbordázat alkotja a tengeralattjáró-hajó testét A tengeralattjárót segédhajók vontatják ki a szabad vízre
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Magyarország – Csehszlovákia 2:0 Magyarország – Csehszlovákia 2:0
Csehszlovákia a fiataljaival vonult fel, a magyar csapatban csak két...
Rövidek Rövidek
Világtörténelmi jelentőségű megállapodást kötött november 25-én a...
A helyes állás és járás kérdése A helyes állás és járás kérdése
A helyes állás és járás kérdése sokat foglalkoztatta az orvosokat,...
Az időjárás
A tél szeszélyes folyása egyre tart nálunk. A január legutolsó...
VISSZAPILLANTÓ  —  A taxaméteres autók ügye VISSZAPILLANTÓ — A taxaméteres autók ügye
Miközben Budapest majd megszakad a világvárossá válás igyekezetében,...
Mi újság?
Hírek, érdekességek a tudomány és a technika...
Szinyeiék
Három évvel ezelőtt rendezte első gyűjteményes kiállítását a Szinyei...
A Reggel külön nyomozása az eltünt Kardos Béla után A Reggel külön nyomozása az eltünt Kardos Béla után
Hat napja már, hogy a budapesti Astoria-szállóból eltávozott Kardos...
Albert mindkét oldalán visszavonultak a németek Albert mindkét oldalán visszavonultak a németek
Rupprecht trónörökös hadcsoportja: Az éj folyamán feléledő tüzérségi...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98