Dtum
Login with Facebookk
1941 | Augusztus

Nagyarányu munkálatok kezdődtek a jobboldali közlekedés előkészítésére

Budapesten több mint három hónap mulva vezetik be a jobboldali közlekedést, az előkészítő munka azonban a főváros közlekedési ügyosztályának irányításával gyors ütemben folyik. Egyelőre a legsürgősebb és elengedhetetlen munkákat végezheti el a Beszkárt, hogy a jobbrahajtós bevezetésének napjára, november 9-ére minden átszerelés és átépítés elkészüljön.

A hozzávetőleges számítások szerint Budapest területén a villamoshálózatnak több mint negyven pályarészét teljesen kicserélik és mintegy hatvan pályarész részben kerül kicserélésre. A forgalom zavartalan lebonyolítása céljából, biztonsági szempontból sok száz villamos-megállóhelyen járdaszigetet és várócsarnokokat helyeznek át.

Több mint száz forgalmi összekötővágányt is át kell építeni, a legforgalmasabb végállomások, így az uj köztemetői, Baross-téri, Berlini-téri villamos végállomások átépítésére már most sor kerül, a munkálatokat már több helyen is megkezdték.

Érdekes, hogy a földalatti villamosok egyelőre továbbra is a balmenet szerint fognak közlekedni, november 9-e után is. A földalatti villamos vonalon csak akkor térnek át majd a jobboldali közlekedésre, ha a földalatti villamoshálózatot kiépítteti a főváros. A HÉV több vonalán bevezetik a jobboldali hajtást, a rákospalota - rákosszentmihályi, a pestszenterzsébeti és a csepeli vonalon, a többi vonalakon november 9-e után is baloldali lesz a közlekedés, mert ezek a vonalak önálló, teljesen elzárt pályarészek.

A villamos vonalakon több változtatást léptet életbe a Beszkárt, így többi között elkészítette a Népszínház-utcából a Teleki-téren keresztül a Fiumei-úti vonalba vezető uj összekötő vágányt. A 20-as viszonylat augusztus 4-től, hétfőtől kezdve az Orcy-uton és a Fiumei-uton, s az uj csatlakozó vágányon át fog közlekedni. A Karpfenstein, az Örömvölgy- és a Köris-utcákban levő vágányokat,- amelyeken eddig a 20-as villamosok közlekedtek- felszedeti a Beszkárt és ezeket a síneket uj vonalak építésére, illetőleg a régi sínek kicserélése használják fel.

Az autóbusz vonalakon is lesznek változtatások, több helyen bevezetik az egyirányu közlekedést.
Az autóbuszkocsik átalakítása serény munkával folyik, sok kocsi elülső ajtaját már át is helyezték a jobboldalra, s ezzel kapcsolatban át kell építeni az autóbuszok belsejét, a keresztülések a baloldalra, a hosszuülések pedig a jobboldalra kerülnek.

Megkezdték a peronok átépítését is, az autobuszok ajtaját a jobboldalra teszik át, november 9-e után a baloldali ajtókat lezárják, befedik.

A legnagyobb átalakítás a Baross-téren, a Keleti pályaudvar előtt lesz, az átépités munkálatait a jövő héten kezdik meg.

Hatalmas villamospályaudvar létesül a Baross-szobor mögött. És ugyancsak a jövő héten kezdik meg a pályaudvar indulási oldala előtt elterülő térség átépítését is, itt fordulnak majd a Rákóczi-utról jövő és odairányuló villamoskocsik.

A Beszkárt már hetek óta éjszakai próbajáratokat végeztet, a villamoskocsikat a jobboldali közlekedésnek megfelelően próbaképpen a legveszélyesebb vágányszakaszokon járatják. A fővárosi közlekedési ügyosztálya és a rendőrség szakértői állandó megbeszéléseket folytatnak és az érdekelt hatóságokkal együtt folytatják a jobboldali közlekedésre való áttérést előkészítését.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98