Dtum
Login with Facebookk
1943 | Május

„Halál- lyuk”

A szövetségesek erőfeszítései a buvárhajóharcok ellen

A Neue Zürcher Zeitung érdekes tudósítást közöl az angolszászok kétségbeesett küzdelméről a tengely buvárhajói ellen. Kiderült, írja a tudósító, hogy sokkal jobban bevált a hajókaravánoknál a repülőgép kíséret, mint a hadihajó kíséret. Az Atlanti- óceánon azonban bizonyos nehézségekbe ütközik a convoyok repülőgépekkel való kísérete. A hosszutávu bombázók az atlanti partoktól 7000 mérföldnyire tudnak operálni. Észak- Irországból, Skóciából, Izlandból és Ujfundlandból naponta indulnak repülőerődök és egyéb gépek tengeri portyázásra, azonban az óceán középső részén már nem végezhetik feladatukat.

Ebben rejlik a szövetséges hajózás válsága. Irország és Ujfundland között a nagy hajózási utvonalon mintegy 2000 mérföld a távolság, ugy, hogyha a repülőgépek mindkét oldalról 700- 700 mérföldnyi utat be is repülnek, még mindig marad 600 mérföldnyi terület s ezt a veszélyes területet az angolszász tengerészek „halál- lyuk”- nak nevezték el.

Ez a terület a német buvárhajó - falkák igazi vadászterülete s itt csak a szállító-, illetve repülőgép – anyahajókról felszálló gépek vehetik fel a harcot a tengeralattjárókkal. Épp ezért az angolszászok most azon igyekeznek, hogy kereskedelmi hajóikat minél gyorsabban átalakíthassák ugy, hogy fedélzetükön repülőgépeket is vihessenek.


Azonkívül kisebb repülőgéphordozó hajók építését is tervbe vették. Az amerikai repülőgépszerkesztők egy uj helicopter- tipusu gépet is konstruáltak, amely merőlegesen tud felszállni s amelynek sebessége óránként 160 km.

Egyelőre nem sikerült még megoldani azt a problémát, hogyan térjen vissza a gép a hajó fedélzetére akkor, amikor házmagasságu hullámok dobálják a hajót, mert ilyenkor a helicoptert könnyen az árbochoz vághatja vagy lesodorhatja, a fedélzetről egy-egy hullám.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Kosztolányi Dezső: 1914 Kosztolányi Dezső: 1914
"Miféle könyv ez, mely már a címlapon így mennydörög?" Felel rá az...
A VAC tornászainak fényes sikere Pozsonyban A VAC tornászainak fényes sikere Pozsonyban
Szombaton este a Belle Vue-szálló nagytermében a pozsonyi Makkabea SC...
Az időjárás
A tél szeszélyes folyása egyre tart nálunk. A január legutolsó...
Mihály vagy Michael? Mihály vagy Michael?
Tolsztoj keresztnevét sok újabb német kiadványon oroszosan látom....
Csakazértis Griger Csakazértis Griger
Ezen az első koratavaszi vasárnapon a lovasberényi választókerület...
Sajtófogadás (Ludas Matyi)
Már hetek óta figyeltem ezt a Szelepcsényit, amíg végre tegnapelőtt...
A fizikai Nobel-díj nyertesei 1937-ben 2. rész A fizikai Nobel-díj nyertesei 1937-ben 2. rész
Kiszámítva az elektronoknak megfelelő hullámhosszúságot, meg...
Egy bátor északsarki utazó Egy bátor északsarki utazó
Olvasóink előtt bizonyára nem ismeretlen Nansen Fritjoff neve. Nansen...
Ferencváros – Szolnok 3:2 (1:0) Ferencváros – Szolnok 3:2 (1:0)
Gyorsiramú, izgalmas mérkőzés. Mindig a Ferencváros szerezte meg a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98