Dtum
Login with Facebookk
1943 | Május

„Halál- lyuk”

A szövetségesek erőfeszítései a buvárhajóharcok ellen

A Neue Zürcher Zeitung érdekes tudósítást közöl az angolszászok kétségbeesett küzdelméről a tengely buvárhajói ellen. Kiderült, írja a tudósító, hogy sokkal jobban bevált a hajókaravánoknál a repülőgép kíséret, mint a hadihajó kíséret. Az Atlanti- óceánon azonban bizonyos nehézségekbe ütközik a convoyok repülőgépekkel való kísérete. A hosszutávu bombázók az atlanti partoktól 7000 mérföldnyire tudnak operálni. Észak- Irországból, Skóciából, Izlandból és Ujfundlandból naponta indulnak repülőerődök és egyéb gépek tengeri portyázásra, azonban az óceán középső részén már nem végezhetik feladatukat.

Ebben rejlik a szövetséges hajózás válsága. Irország és Ujfundland között a nagy hajózási utvonalon mintegy 2000 mérföld a távolság, ugy, hogyha a repülőgépek mindkét oldalról 700- 700 mérföldnyi utat be is repülnek, még mindig marad 600 mérföldnyi terület s ezt a veszélyes területet az angolszász tengerészek „halál- lyuk”- nak nevezték el.

Ez a terület a német buvárhajó - falkák igazi vadászterülete s itt csak a szállító-, illetve repülőgép – anyahajókról felszálló gépek vehetik fel a harcot a tengeralattjárókkal. Épp ezért az angolszászok most azon igyekeznek, hogy kereskedelmi hajóikat minél gyorsabban átalakíthassák ugy, hogy fedélzetükön repülőgépeket is vihessenek.


Azonkívül kisebb repülőgéphordozó hajók építését is tervbe vették. Az amerikai repülőgépszerkesztők egy uj helicopter- tipusu gépet is konstruáltak, amely merőlegesen tud felszállni s amelynek sebessége óránként 160 km.

Egyelőre nem sikerült még megoldani azt a problémát, hogyan térjen vissza a gép a hajó fedélzetére akkor, amikor házmagasságu hullámok dobálják a hajót, mert ilyenkor a helicoptert könnyen az árbochoz vághatja vagy lesodorhatja, a fedélzetről egy-egy hullám.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Kiegyezési előmunkálatok Kiegyezési előmunkálatok
Az osztrák és a német sajtó, amely a háboruval való külpolitikai...
A kisántánt részleges mozgósítást készít elő A kisántánt részleges mozgósítást készít elő
A minisztertanács ma délelőtt 9 órakor rendkívüli ülést tartott, hogy...
Ford vállalkozása Ford vállalkozása
Annyi bizonyos, hogy az amerikai milliárdos, nagy fába vágta a...
A bolond könyvek bolondjai A bolond könyvek bolondjai
A rossz könyv a legrosszabb pajtás. Rontó hatalom, mely megzavarja az...
Tóth Árpád emlékünnepség Debrecenben Tóth Árpád emlékünnepség Debrecenben
November 23-án a debreceni Ady-Társaság a debreceni születésű Tóth...
A boldog békeidők - Az első harminc év A boldog békeidők - Az első harminc év
1929-ben megállítjuk a virtuális időt, most nyolc héten át tematikus...
Gyáralapítások
Neubauer és Sárkány „Mungó” textilipari hulladéktépő és...
Háboru és időjárás
A jelen világháború és a régibb háborúk lefolyása igazolja, hogy a...
Óriási tyúkok Óriási tyúkok
Nemrégen történt, hogy rengeteg mennyiségü ismertető füzet került...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98