Dtum
Login with Facebookk
1945 | Május

Buda lakossága sürgeti a villamos- és hídkérdés megoldását

A Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt II. ker. szervezete most megtartott pártnapján Kelemen Lajos népes értekezlet előtt ismertette Buda közlekedési problémáit.
Az előadó ismertette a kereskedelmi minisztérium dunahídépítési szakosztályának elgondolásait. A tervek szerint elhatározták, hogy még ebben az évben a Ferenc József-hidat eredeti formájában átépítik, továbbá a Batthyány-tér és az Országház között egy cölöphidat és a Döbrentei-tér–Petőfi-tér között pontonhidat építenek.

Az előadó sérelmezte,
hogy a Beszkárt a budai villamosközlekedés helyreállítását a 83-as csonkavonal kivételével nem vette programjába.

A pártértekezlet számos hozzászólás után kérte,
hogy Buda összlakosságának zavartalan közlekedése érdekében a kereskedelmi minisztérium által tervezett pontokon a hídépítést mielőbb megkezdjék és az építést olyan tempóban bonyolítsák le, hogy a híd július második felére a forgalom számára átadható is legyen. Kérték a Margit-híd és a Lánchíd épségben maradt cölöpjeinek felhasználásával, ezeken a hidakon drótkötelekkel merevített kétirányú gyalogjárókat fektessenek le és ideiglenesen így tegyék lehetővé a személyforgalmat.

Számos felszólalás hangzott el,
hogy az alagút még ma is alkalmatlan a gyalogos és kocsiközlekedésre, miután az ostrom alatt oda bevitt járműroncsok, lőszerek és egyéb anyagok azt teljesen elzárják. Az értekezlet közvetlenül is felhívja az I. és II. kerületi elöljárók figyelmét erre az anomáliára és a tisztogatási munkálatok azonnali megkezdését szorgalmazza.

A villamosközlekedéssel kapcsolatban ugyancsak Buda egész lakosságának érdekében
kérik a Beszkárt igazgatóságát, hogy a 83-as villamos járatait necsak a Hűvösvölgy–Szent János kórház közti csonka vonalon, hanem a Széll Kálmán-térig járassák. A pesti oldalon munkábajárók érdekében, tekintettel arra, hogy a jelenleg rendelkezésre álló két híd közti távolság legrövidebb esetben is 5 km-t tesz ki, továbbá a közbeeső városrészek egymásközti forgalmának könnyebb elérhetőségének érdekében javasolják Kelenföld–Török-utca között a budai belső körutakon végighaladó villamos vagy gőzvontatású vonatok megindítását. Ezeket a járatokat, 6-6 kocsis szerelvényekkel, legalább negyedóránként kérik üzemben tartani.

Reméljük, hogy az illetékes helyeken mihamarább helyt adnak
Buda polgársága kérelmének és az országos szempontból is fontos közlekedési kérdéseket a legrövidebb időn belül közmegelégedésre oldják meg.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98