Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1938 végére érve két hétre megállunk. Olvasóink tudják, hogy ilyenkor nem a következő évekhez gyűjtünk erőt, hanem olyan szakaszhatárt érzünk, amikor érdemes ismereteinket a napi sajtóból származó információk tapasztalataival összevetni, és a mindentudó utókor felismeréseivel kiegészítve...
ROVATOK
A nemzeti ünneppé nyilvánított május elsején legelőször az ifjúság vonult az olimpiai stadionba. Berlin területéről 150.000 Hitler-ifjú és leány sorakozott fel Hitler üdvözlésére. Az 1937-38. évi német filmdíjat...
Nem, ez nem napjaink gazdaságára vonatkozó megállapítás, noha ennél rövidebben az „itt és most” lényegét nem lehet megfogalmazni. Az „ott és akkor” is pontosan ilyen volt. Az 1930-as évekről...
Új századba fordul a magyarság. Van királyi palotája, turulmadara a határokon, parlamentje, pénzügyiminisztériuma, mindenből "a világon a legfényesebb". A bankok kihíznak régi szállásaikból, Alpár Ignácz épít nekik...
Azt tartják, hogy a világ különböző részein most folyó harcok előjátékai, főpróbái a jövő nagy háborújának, mely elkerülhetetlenül rá fon majd szakadni az emberiségre és éppen olyan szörnyű és véres erőfeszítése...
Az I. világháborút követően miután rendeződtek a nemzetközi viszonyok és a vesztes hatalmakat, köztük Magyarországot is újra fogadták a sportversenyeken, mérkőzéseken indult útjára a nagy európai kupák elődje a...
Politika
A balti orosz flotta átvonulása a szuezi csatornán
Az oroszok balti flottája tudvalevőleg két úton megy Kelet-Ázsiába. A...
Politika
Huszár Károly az antiszemitizmusról
A Neue Freie Prezze kimeritő nyilatkozatot közöl Huszár Károly magyar...
Bulvár
Gazdaság
Tudomány-technika
Légoltalom világszerte, az óvóhelyek használata
A spanyol polgárháború és a Távol Kelet háborúja már eddig is...
Bulvár
Gazdaság
36 millió japán ássa Európa sírját
A berlini konjunktura-kutató intézet alapos tanulmányt készített...
Kultúra
Bulvár
Tőkés Károly vendéglőst gyanusitják a „Club”-kávéházi...
A Magyar Hiradó jelenti: A budapesti kir. ügyészség Illy László és...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.