Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
1938 végére érve két hétre megállunk. Olvasóink tudják, hogy ilyenkor nem a következő évekhez gyűjtünk erőt, hanem olyan szakaszhatárt érzünk, amikor érdemes ismereteinket a napi sajtóból származó információk tapasztalataival összevetni, és a mindentudó utókor felismeréseivel kiegészítve...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2013.01.14. - Öt éves a huszadikszazad.hu!
2013.01.14. - Öt éves a huszadikszazad.hu!
Kedves Olvasók! 2008. január 14-én jelent meg először a huszadikszazad.hu, főoldalán egy ismertetővel: Üdvözlet az Olvasónak! Kös...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Unalmas derbyn az Újpest biztosan verte a Hungáriát Unalmas derbyn az Újpest biztosan verte a Hungáriát
Hosszú autósor robog végig a Váci úton. A villamosok zsúfoltak....
Közép-Európai kupamérkőzések Közép-Európai kupamérkőzések
A hosszú futballtilalmi idő alatt kiéhezett közönség nagy serege...
A vashernyó új csodája A vashernyó új csodája
A hernyótalpakon kúszó mótoros szörnyek – sokak szerint –...
Lázas izgalom Szegeden: új aknatámadás a paprika ellen! Lázas izgalom Szegeden: új aknatámadás a paprika ellen!
Vasárnap lázas sürgés-forgás volt a szegedi paprikatermelők és...
 A pilóta-iskola előszobája A pilóta-iskola előszobája
Az angol légihaderő három gépmadarán távolsági világrekord...
Az élet csirájának nyomában Az élet csirájának nyomában
Fantasztikus hír kell szárnyra az elmult napokban, amely rendkívül...
A Zeppelinen egy magyar ujságíró átröpülte az Északi sarkot A Zeppelinen egy magyar ujságíró átröpülte az Északi sarkot
Az északi sarkról visszatérő Zeppelin a tempelhofi röpülőtér fölé...
Ferencváros – Juventus 2:0 (0:0) Ferencváros – Juventus 2:0 (0:0)
Vasárnap délután 35.000 néző előtt olyan sportesemény játszódott le...
Az ivóviz kérdése a harcztereken Az ivóviz kérdése a harcztereken
A choleráról és a tiphusról egészen biztosan tudjuk, hogy e...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98