Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Végre van uj kormány. Nem uj, mert hiszen a politikai személyanyaghiány miatt ez is csak fejelés. Vasárnap megalakult, nem a legjobb kilátások mellett a kormány. Két uj ember van benne, két tárcát elcseréltek s egyebekben maradt minden a régiben. Még a tekintetben is régiben maradt...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
A halál diktátora - Biermann elvtárs -ról A halál diktátora - Biermann elvtárs -ról
Biermann „elvtárs”, a halál diktátora, aki akkor is...
Kézi porszivógép Kézi porszivógép
Ha egy aránylag jól záródó iróasztalba egy tiszta fehér lapot...
Trianon – Apponyi beszédéből
„Nem titkoljuk el, mindenekelőtt, megütközésünket a...
Néhány szó a modern gépkocsiról Néhány szó a modern gépkocsiról
Ábránkon egy benzinnel hajtott kocsimotor metszetét tüntetjük fel,...
Birkózás – Az FTC háziversenye Birkózás – Az FTC háziversenye
Az üllői-úti sporttelep tornatermében vasárnap délután rendezte az...
Az első pályaverseny Az első pályaverseny
Vasárnap tartotta a Magyar Kerékpáros Szövetség megbízásából az...
Trianon – miért történt? Trianon – miért történt?
A történelmi Magyarország bukásának fő oka a világháborúban...
A bankjegyek felülbélyegzése A bankjegyek felülbélyegzése
Minthogy a volt osztrák-magyar pénzközösséghez tartozott valamennyi...
Apróságok Apróságok
A Vérmezőn tartott katonai szemle megmutatta, hogy az itthon maradott...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98