Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1905 | Szeptember

Az ungvölgyi vasut bérbevétele

Megirtuk, hogy az ungvölgyi vasut üzemét az államvasutak vették át.
Az átvétel egy bérleti szerződés alapján történt, mely azonban csak 1906. január 1-én lép érvénybe. A Nagybereznától az ország határáig épitendő állami vasut vonalát az államvasutak hálózatától elszigetelő és 44 kilométer hosszu ungvár-n-bereznai helyi érdekű vasut vonal az ungvölgyi helyi érdekű vasut részvénytársaság tulajdonában és önálló kezelésében állván, a helyi érdekű vasutvonalnak államvasuti kezelésbe vétele a vasuti üzem és forgalom egységességének biztositása érdekében vált szükségessé.


E célra két alkalmas megoldási mód kinálkozott.
Vagy az, hogy a helyi érdekű vasut az állam részére megváltassék s azután e pálya államköltségen másodrangu fővonallá átalakítassék, vagy az, hogy a helyi érdekű vasutat az állam bérbe vegye az engedélyidő egész hátralevő idejére. Ez utóbbi mód pénzügyileg kedvezőbbnek mutatkozott az államra nézve és ezért a kormány ezt választotta. Tájékozásul megjegyezzük, hogy az ungvölgyi helyi érdekű vasut üzleti számadásai szerint a vasut tuszta jövedelmei az utolsó hét évben következőleg alakultak meg: 

      1896. évben            163,066 K.  7.  f
      1897.     ’’                  168,685 ’’    26 ’’
      1898.     ’’                   170,617 ’’   26 ’’
      1899.     ’’                   193,907 ’’   43 ’’
      1900.     ’’                  192,837 ’’   10 ’’
      1901.     ’’                   196,330 ’’   20 ’’
      1902.     ’’                   198,045 ’’   98 ’’

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Vasútvonal Bánffyhunyad közelében Nagyberezna
Cikk-ajánló
A vezérkari főnök lemondása A vezérkari főnök lemondása
November utolsó napján váratlan hír érkezett Bécsből, mely azt adta...
A francia sajtó elhallgatta Curtius genfi beszédét A francia sajtó elhallgatta Curtius genfi beszédét
Curtius és Briand szombati genfi csatározásáról a francia sajtó bő...
Amundsen északsarki utja Amundsen északsarki utja
Az egész kultur-világ feszült érdeklődéssel kíséri Amundsennek és...
A lokomotív fejlődésének története A lokomotív fejlődésének története
A sínpályától függetlenül történt a vasút másik alkotóelemének, a...
Zsidó földmíves-gyarmat Dél-Amerikában Zsidó földmíves-gyarmat Dél-Amerikában
Néhány szokatlan képen mutatunk be mai számunkban földmívelőket:...
Az FTC országos atletika versenye Az FTC országos atletika versenye
Az FTC az Üllői-úti pályán tisztes sikerrel rendezte idei első...
Fenyőfától a mustárgázig 2. Fenyőfától a mustárgázig 2.
Ma mintegy 23-30 fajta harcigázt ismerünk. Mindegyikük ellen...
Egyszerü elegancia Egyszerü elegancia
Nem csupán szin és forma tekintetében, hanem anyag dolgában is...
Ballada az akasztott huszárról Ballada az akasztott huszárról
Igaz ez? Nem a novemberlelkü hideg szél borzongta belé a szelid...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98