Dtum
Login with Facebookk
1908 | Január

A kerékpársport állapota külföldön.

Sokszor panaszkodnak a külföldi sportlapok is a kerékpársport hanyatlásáról. Ez részben indokolt is, mindazonáltal a legtöbb európai czivilizált államban ezen sport mai hanyatló állapotában is még oly magas fejlettségi fokon áll, hogy az a hazai állapotainkkal összehasonlítva csak irigykedéssel tekinthetjük.


Németországban például a sokat emlegetett hanyatlás alig észlelhető. Virágzó versenysport mellett a turázást, kerékpárpólót és műkerékpározást is buzgón űzik. Az egyletek száma ugyan nem igen nagy, így például a két millió lakóval bíró Berlinnek sohasem volt több mint 24 egylete, míg Bécs ma is még 300-nál több kerékpáros egylettel bír, mi azonban korántsem bizonyítja még az erőt, mert ezen többnyire parányi egyletecskék gyakran minden egyebet űznek, csak kerékpározást nem!


A németországi szövetségek és egyesületek azonban csekélyebb számuk mellett annál nagyszabásubb tevékenységet fejtenek ki, melynek illusztrálására szolgáljon néhány példa:


A Német Kerékpáros Szövetség (Deutscher Radfahrer Bund) összes tagjainak ingyen küld egy kerékpáros ujságot (Deutsche Radfahrer Zeitung), adja az összes szövetségi kedvezményeket felsoroló kézikönyvet és egy kerékpáros térképet.
Ezenfelül díjtalanul biztosítja tagjait 100,000 márka erejéig esetleges kártérítési kötelezettség és 1000 márka erejéig baleset ellen.


A Magdeburgi Kerékpárut Egylet (Magdeburger Verein für Radfahrwege) 1899. évben alakult és közel 6000 taggal bíró egyesület, melynek tagjai legkevesebb 3 márka díjat fizetnek.
Magas állásu és befolyásu tagjai révén a hatóságok részéről nagy pártolásban részesül s ennek köszönheti, hogy az általa létesített kerékpárutak fentartási költségeinek nagy részét a községek fizetik és így azok csak részben terhelik saját pénztárát.
Az egylet évi jövedelme 16 – 18,000 márka, miből 6000 márkát az utak fentartására, 10,000 márkát pedig uj utak létesítésére fordít évenkint.


Az eddig létesített és fentartott utak összes hossza 130 kilométer. Ezen utak jelzőtáblákkal vannak ellátva és csakis az egylet tagjai által használhatók, miért is azok a tagjegyen kívül a kerékpáron alkalmazható és évenként változó jelvényt kapnak.


Mily kicsinyesek ezekhez képest a mi hazai intézményeink!

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A franczia kulturharcz A franczia kulturharcz
Deczember 11-én Francziaországra nagy nap virradt, a mely úgy lehet,...
Az idegenforgalmi kormányprogram a költségvetésben Az idegenforgalmi kormányprogram a költségvetésben
A jövő évi idegenforgalmi munkaprogram szempontjából nagyfontosságú...
A csőposta A csőposta
A postaszolgálat technikai eszközei között a csőposta berendezés nem...
Korányi pénzügyminiszter 8 kérdést ad föl a 100 tagu agrárankétnak Korányi pénzügyminiszter 8 kérdést ad föl a 100 tagu...
Korányi pénzügyminiszter szerdán délután 5 órakor nyitja meg azt a...
 Mitől vadul meg a ló? Mitől vadul meg a ló?
Egy kiváló német szakértő erre vonatkozóan a következőket írja:...
Apróságok az uj elnök életéből Apróságok az uj elnök életéből
Az Unio uj elnöke Theodore Roosevelt nagy vadász hírében áll. Számos...
Hungária – Haladás 7:2 (4:1) Hungária – Haladás 7:2 (4:1)
„Jól” kezdődik a szombathelyiek részére a játék. A 20....
Zaleski Zaleski
Őszinte örömmel köszöntjük Magyarország fővárosában a lengyel...
A dohányfogyasztás A dohányfogyasztás
Magyarországon az állami dohányjövedék igazgatósának kimutatása...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98