Dtum
Login with Facebookk
1910 | Január

Hieronymi Károly

Ismerős, jóhangzásu név.
Istennek hála, nem politikus, mint történelmi nagynevü elődje; e nagy név nagy sulylyal is nehezedett viselője vállaira, praedestinálta, belekényszeritette a vezérlő politikus szerepébe s igy a szakember benne meghátrálni volt kénytelen a politikus előtt. 

Hieronymi izig-vérig szakember s mi, a kik politikával nem foglalkozunk, igen szerencsés választásnak tartjuk a mostani kormányelnök részéről Hieronymit, a kinél jobban és alaposabban közgazdasági és közlekedési ügyeinket ebben az országban senki sem ismeri.

Nagy szaktudásu, kipróbált erő.
Volt az osztrák-magyar államvasut-társaság elnökigazgatója, a közlekedésügyi ministerium államtitkára, a technikus congressus elnöke, a mérnök és épitészegyletnek több izben elnöke, kiváló pénzügyi és ipari vállalatok vezetője, az u.  n. „nagykabinet”-ben, a Wekerle-Csáky-Szilágyi félében belügyminiszter: mindezek az állások és tiszségek Hieronymi fölfelé emelkedő pályájának mérföldmutatói.

Bármikor bármely állásában szivós erélylyel, buzgalommal, integer vitae scelerisque purus megállotta helyét diszt, méltóságot szerezve az állásnak, a melyet mindenkor betöltött. S ő, a nem politikus és nem jogász, mondott a Khuen-kabinet álláspontjának megvédésére legutóbb a főrendiházban olyan talpraesett beszédet, hogy a politikusok és jogászok bámulva tekintettek össze: hát ez az ember ehez is ért? 

Közgazdasági és közlekedési nagy megoldásra váró kérdéseink szempontjából óhajtanók, bár tartós lenne kormányzása. Emlékezünk arra, ki agitált csatornahálózatunk fejlesztése érdekében; tudjuk, kitől származik uthálózati complexumunk különösen a vizi közlekedés fejlesztésének egész nagyszerü tervezete s a midőn ezeket megemlitjük, erős a hitünk, hogy Hieronymi Károly minden erejéből törekedni fog ezek megvalósitására a közjó s a politikától agyonzaklatott szegény hazánk érdekében.
(Dr. P.)

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Finnország helyzete Finnország helyzete
A nagyműveltségű kis ország, mely 1809. évben mint finn...
Nemzetközi mérkőzés: MAC-Rapid Nemzetközi mérkőzés: MAC-Rapid
MAC – Rapid (Bécs) 3:2 (3:2). Üllői-uti pálya. 10.000 néző....
Magyarország 1927. évi atlétikai bajnokságai Magyarország 1927. évi atlétikai bajnokságai
Kellemes nyári időjárás kedvezett a MASz kétnapos bajnoki viadalának,...
Nincs vevő a ,,delejes” Wunderlichné sashalmi villájára
Sashalom községnek éveken keresztül volt egy híressége: Wunderlichné...
Az USA új elnökének első nyilatkozata Az USA új elnökének első nyilatkozata
Truman, az USA új elnöke eskütétele alkalmával kijelentette, hogy 1....
Egy oczeánjáró hajó fűtőházában Egy oczeánjáró hajó fűtőházában
A czifra, hatalmas hajók mélyén, éles ellentétül a külső ragyogásnak,...
A párisi gabonakonferencia eredménye
Az európai tanulmányi bizottság nemzetközi gabonakonferenciája...
Az arany ökör - régi pesti emlékek.- Az arany ökör - régi pesti emlékek.-
Nagy város fejlődésében, főkép ha ez a nagy város az ország szive s a...
Az Universal-film 1935-36. első félévi produkciója
Siegler Frigyes, az Universal-film r.-t. igazgatója e héten tette...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98