Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Csak a kezdő, dilettáns tolvaj dolgozik magára. Az avatott s hivatásbeli enyves kéz mindig segédkezet keres. Igaz zsebtolvaj például el sem képzelhető segítőtárs nélkül, kit a tolvajnyelv elég találékonyan „falazónak” szokott mondani. A zsebtolvaj segédje tényleg falaz:...
ROVATOK
November utolsó napján váratlan hír érkezett Bécsből, mely azt adta tudtúl, hogy Konrad vezérkari főnök lemondott s a király a lemondását elfogadta. Lemondásainak okairól az első pillanatban többféle hír keringett...
A belügyi tárcza költségvetésének különben ugyancsak csöndes és gyors tempóban haladó képviselőházi tárgyalásába némi élénkséget, sőt izgalmat is vegyített egy néppárti képviselőnek, Szmrecsányi Györgynek a főváros...
Ady Endre izgató egyénisége körül annyi beszéd, vita, agitálás folyik már vagy két év óta, hogy mindenki elmondta körülbelül mindazt, a mi mondanivalója róla volt. Az álláspontok világosan állanak körüle, új anyagot...
Francziaország nemsokára teljesen valóra váltja azt a tervét, hogy repülő századot szervezzen, vagyis : néhány hónap mulva már annyi repülőgépe lesz a hadügyi kormánynak, annyi tanult katonai pilóta áll majd rendelkezésre,...
Ezekben a sorokban tegnap este gondolkoztam.
A szobámban csak a kályha világított, annál borogattam a footballban törött karomat. Az engemet ért peh volt a kiinduló pont is ahhoz, amit írok. Tudniillik eszembe...
Tudomány-technika
Bulvár
Bulvár
Tudomány-technika
Gazdaság
Időmegtakarítás a vasgyárakban
A vas-, illetőleg aczélgyárak jelentősége sok tekintetben abban jut...
Politika
A német császár utazásai
Vilmos német császár az idén is meglátogatja Ferencz József királyt...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Az ember-majom
A természetnek különös csodája, jobban mondva szörnyetege keltett...
Tudomány-technika
Aeroplán és kerekes korcsolya
A találmányok czélszerüsitése a jelszó manapság. Minden találmányt, a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.