Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Ormos Mária, Gazda István, Vitray Tamás és Cseke Gábor reflektálnak a század eseményeire......
ROVATOK
Az Oroszország és Khina közötti végsőkig feszült viszonyba, mely már-már „farkas-szemet” nézéshez hasonlít, nem tudni nem szól-e bele végzetesen döntőleg annak a gyilkosságnak a híre, mely márczius 21-ikén...
Az osztrák delegátusok és Montecuccoli gróf haditengerészeti parancsnok között nyilt konfliktus tört ki a miatt, hogy a haditengerészet parancsnoka ez év január 31-én irásbeli egyezséget kötött a magyar kormánynyal...
A bolond: népies opera 3 felvonásban. Szövegét irta Rákosi Jenő, zenéjét Szabados Béla. Márczius 15-ikének előestéjén a Magyar Királyi Operaház is ünnepelt, magyar dalműujdonsággal kedveskedve az egész nézőteret...
A fényképészet terén igen hasznos és szivesen fogadott ujdonság az automatikus fényképlenyomatsokszorositó gép. Az automata külsőleg teljesen hasonlit a mindenféle, egyéb czélokra használt automatákhoz. A negativot...
Tetszik tudni mi az a dribli? A gyepen azt jelenti, hogy a játékos kicselezi az ellenfelét, sőt meg nem engedett fogásokat alkalmaz és tovább megy a labdával. Ezt a kifejezést a sportpolitika átvette, nagy szeretettel...
Tudomány-technika
Aeroplán és kerekes korcsolya
A találmányok czélszerüsitése a jelszó manapság. Minden találmányt, a...
Gazdaság
Gazdaság
Csongrád vármegyei munkásházak
Csongrád vármegye nemcsak arról hires, hogy ez az ország szivében s...
Tudomány-technika
Gazdaság
Három év Magyarország mezőgazdasági politikájában
A vaskos kötet a fölmivelési tárca sokoldalu müködését és annak...
Tudomány-technika
Gazdaság
A Párisi áruház biztosítója nem fizet
A Párisi áruház holmija biztositva volt. De elégtek az üzlet könyvei,...
Tudomány-technika
Gazdaság
Lejár az osztrák-magyar bank szabadalma
Mint írják, az a megállapodás, a melylyel a magyar és osztrák kormány...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.