Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Sokszor láttam már tüzesen játszani magyar csapatokat, de igy még nem. Máskor a legjobb csapatok a fölény tudatában lazsálni szoktak, amiből azonban itt most semmi se volt. A 11 ember folyton - folyvást dolgozott, mint akiket a furiák kergetnek......
ROVATOK
A tripoliszi háborúból érkező legújabb hírek a törökök sikereiről szólnak. A napokban nagy volt az öröm Konstantinápolyban, hogy a törökök visszafoglalták Tripoliszt és Bengázit, s rengeteg veszteséget okoztak az...
Munkapárti képviselőknek egy nagyobb számú küldöttsége kereste föl gróf Tisza István vezetésével gróf Khuen-Héderváry Károly miniszterelnököt, a kit arra kért ez a deputáczió, hogy a kormány adjon kedvezéseket,...
Hevesi Sándor, mint drámairó, igen ötletes, jó dialogot sző, elmésen beszélteti alakjait, az elévült konvenczionalizmust sutba dobja, a beszédben merészségeket enged meg magának, előitéleteket nem ismer : de nem...
Az idei Nobel-dij szétosztása nemsokára meg fog történni. Az a bizottság, a mely a dijra érdemeseket kijelöli, mostan ülésezik, de máris kiszivárgott annyi, hogy a hivatalos közléseknek elébe lehet vágni, a mikor...
Pillanatnyi fellendülés után az osztrák uszósport ismét visszasülyedt arra az alacsony nivóra, mely lehetővé teszi, hogy egy-egy jelentékeny wieni meeting minden fontosabb számát magyarok nyerjék el. Igy történt...
Gazdaság
Három év Magyarország mezőgazdasági politikájában
A vaskos kötet a fölmivelési tárca sokoldalu müködését és annak...
Politika
Sport
Bulvár
Bulvár
Ferdinánd Károly főherczeg házassági terve
Nagy feltűnést keltett mindenfelé az a hír, hogy uralkodóházunknak...
Sport
A Wiener Athletiksport—Club nemzetközi uszóversenye
A Wiener Athletiksport-Club háromnapi nemzetközi uszóversenye oly...
Tudomány-technika
Sport
Politika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.