Dtum
Iwiw Kapu Login with Facebookk
HIRDETÉS
Homeworld Kft.
1911 | Február

A ferencvárosi pálya

Nem volna illő dolog ezt a hatalmas sportlétesítményt klubszempontokból kritizálni. Akárhogy nézzük, monumentális alkotás és örvendezni kell minden tisztességes érzésű sportembernek, hogy létrejöhetett. Bár volna elég erő mihamarabb még másik tíz egyesületben, hogy saját pályát teremthetne magának, ha nem is olyan fényeset, mint a Ferencvárosé.


Az bizonyos, hogy irigységgel szemlélheti mindenki a legujabb football pályát. De ha igazságosak akarnak lenni az embere, be kell látniok, hogy sok esztendő keserves munkájának az eredménye ez. Tessék a többi egyletnek is ugy dolgozni, mint ahogy a FTC tudott s a munka gyümölcse nem fog elmaradni.
Vizsgáljuk a most alakult helyzetet abban a percben, amikor egy ilyen szép pályával gazdagodott Budapest.

A rossz kritika.

Azt mondják, hogy tulnagyok a méterek. A játékosok egy-egy lefutásnál kifulladnak. Amire csak azt lehet felelni, hogy tessék alapos tréninget tartani. Egyébiránt csak szélesebb, de nem hosszabb az uj pálya a millenárisnál.


További panasz, hogy a talaja csúszós és átázásra hajlandó. Ezt ma még nem lehet megállapítani. Egy teljes idény kell hozzá, hogy a pálya kipróbálva legyen. Ha igaz volna, az baj lenne. Mindenesetre vakon nem ment az építkezés, mert alá van aknázva az egész terület.


Azt is hánytorgatják, hogy a tribün messze esik a játéktól, az emberek csak kis gömböknek látszanak s a játék finomabb részeit nem lehet élvezni. Ez irányban konstatáljuk, hogy a panasz tulzás. Annyi igaz csak belőle, amennyi egy nagyobb pálya természetével veleját, de azért jól lehet látni rajta mindent.
Az utolsó kifogás, hogy szeles a pálya. Attól félünk, hogy ez igaz. És azon nem lehet segíteni. De hát van más szeles pálya is Budapesten; például a Margitsziget.

Mint konkurrencia.

A FTC pálya az első nagy intézmény, ami a Millenárissal föl veheti a versenyt. A Margitszigeti nem volt az, részint a szigeti belépő-díj maitt, részint, mert nagyobb embertömegnek a kényelmes elhelyezésére nem alkalmas.


Kiváncsian várjuk, vajjon károsan hat-e az uj pálya a Millenáris látogatottságára. Mi egyelőre azt hisszük, amit az elfogulatlan sportmanek más oldalról is hangoztatnak, hogy egyik se öli meg a másikat, hanem megnövekedik a közönség száma, ami pedig csak örvendetes esemény lesz.

A biztos haszon.


Nem arról a haszonról beszélünk, ami a FTC kasszájába folyik. Az talán nem is lesz olyan sokatérő, mint ahogy azok képzelik, akik kivülről nézik a dolgokat. A pályaföntartás nehéz állapot és könnyen megeshetik, hogy az FTC erkölcsi előnyökön kívül egyebet nem arat.


Arról a haszonról beszélünk, amit az uj pálya révin az egyetemes sport szerez. Mert hogy szerez, az bizonyos. Gondoljuk csak meg: lesz több mód válogatni a jó pályákban. A jobbhoz szokott játékosok kevesebbszer lesznek kitéve szükségpályák százféle bajainak.

 

Ismét nagyobbá válik véle a football közönség kontingense. És pályaalapításra ösztökéli a többi tehetősebb egyleteket. Máris megbízható oldalról beszélik, hogy a MTK. is kapott egy területet pálya céljaira, ugyancsak a Népliget környékén.
Íme, így tör egyre hatalmasabban a sportszellem Magyarországon.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Budapest sportszerető polgármestere dr. Barcsy István az FTC pálya megnyitásán FTC pálya megnyitás délelőttjén FTC pálya versenynaptár
HIRDETÉS
Cikk-ajánló
Vilmos császár Bécsben Vilmos császár Bécsben
II. Vilmos, a német birodalom „imperator rex”-e a béllyi...
A gyapjas chinchilla A gyapjas chinchilla
A XVIII. század végén, mikor a prémek divatja ismét föllendült, a...
A pengő és a garas lesz a váltó ércpénz A pengő és a garas lesz a váltó ércpénz
Érthető az a felzudulás, amelyet az uj pénznem: a pengő osztószáma...
A hód A hód
A rágcsálók között körülbelül a legnagyobb a hód, ez a művészi...
 Tolnai: A világháború története Tolnai: A világháború története
Több mint 30 esztendő telt el a nagy világháború befejezése óta, de...
Aviatikai naptár Aviatikai naptár
A nemzetközi aviatikai szövetségnek minap Párisban tartott ülésén,...
Kossuth Lajos kaktusza Szegeden Kossuth Lajos kaktusza Szegeden
Közlönyünknek 50. kötete, 1918. évfolyama 17-18. számában közöltem...
A petroleum kartell A petroleum kartell
A petroleum kartell létrejötte óta az uj finomitóknak egész sora...
Próbamenet mótoros vasúti kocsikkal Próbamenet mótoros vasúti kocsikkal
Próbamenetet tartottak múlt vasárnap a Budapest és Gödöllő közötti...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98