Dtum
Login with Facebookk
1915 | Augusztus

Az orosz Bajkál vasut

Szibériának egy több milliós költséggel megépitett vasutja, amelynek épitési munkálatainál a közismert orosz lelkiismeretlenség, könnyelmü hanyagság és erkölcstelenség olyan magas fokra hágott, hogy e részben a lehetőség legvégső határát érte el. Erről a hires Bajkálvasutról, az egyik komoly és előkelő orosz ujságban közelebb az alábbi jellemző dicshymnusz jelent meg: 

Az első vonat Kultsuktól járta be a megépitett pályát, melyre három napra volt szüksége, hogy megtehesse a mindössze 115 kilométer hosszuságu utat. A tizedik alagutról azonban az tünt ki, hogy az abszolute legyőzhetetlen akadálya a vonal személyforgalmának.

A tervező és az épitést vezető mérnökök ugyanis tévedtek az alagut belsejének magasságát illetően, ugy hogy a szabványos orosz személyszállitó vaggonok nem tudnak alatta keresztül haladni. Egy vonat megpróbálkozott ugyan ezzel is, de csufosan, mert a kisérletnél az összes kémények és ventillátorok leszakittattak. Ugyanezt a vonatot még az a baleset is érte, hogy utjában tizszer kisiklott. 

A szóbanlevő Bajkál-vasut az orosz államnak husz millió rubeljébe került.
És mos legalább 30 millió rubelt kellett rákölteni, hogy a mintavasut a szükségletnek megfelelően átépithető és használható legyen. 

Egy másik orosz forrás szerint ez a munkálat nemrégiben befejezést nyert és meg is tartották a próbamenetet. Az eredmény pedig az, hogy a vasut teljességgel használhatatlan és igy a már ijesztően közelgő tél folyamán s a mostani nehéz háborus világban is a nagykiterjedésü Bajkál-tón keresztül ismét csak a jég hátán és a szánokon kell a forgalmat lebonyolitani, mert az ennek elkerülhetésére óriás költséggel megépitett Bajkál-vasut abszolute használhatatlan.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Andrássy Gyula gróf memoranduma
Egy bécsi lap márczius 22-ikén közli azt a memorandumot, melyet gróf...
Hölgyatlétáink jeleskedtek az Óbudai Barátság versenyén Hölgyatlétáink jeleskedtek az Óbudai Barátság versenyén
Az óbudaiak vasárnap délelőtti versenyéről közlekedési okokból többen...
Az ember és az időjárás Az ember és az időjárás
Hogy milyen idő lesz holnap, vagy a következő pár napon, ezt manapság...
A falu kedvence kinyomozta a nagy titkot: miért nem születnek gyermekek Tiszasason? A falu kedvence kinyomozta a nagy titkot: miért nem születnek...
Néhány nappal ezelőtt a község legszebb fiatal úriasszonya bizalmasan...
Török-bolgár megegyezés Maczedonia ügyében
Hosszú tárgyalások után Törökország és Bulgária egyezséget kötött. Ez...
Az uj trónörökös Az uj trónörökös
Amit eddig mi, magyarok az uj trónörökösről, jövendőbeli királyunkról...
Watt James és a gőzgép gyártása Watt James és a gőzgép gyártása
Az első Watt-féle gőzgépet Hamilton herceg szénbányáiban állították...
Téli köpenyek Téli köpenyek
Az idei divat teljes mértékben érvényre emeli a prémet, mely...
A kotrogépek királya A kotrogépek királya
Száz évvel ezelőtt a világon egyedül Angliának volt jelentős vas- és...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98