Dtum
Login with Facebookk
1924 | Február

Vasúton feladott küldemények tartalmának a fuvarlevelekben való helyes bevallása

Sajnosan tapasztaljuk, hogy az amúgy is magas vasúti szállítási díjak mellett – különösen az utóbbi időben – tetemes károsodás éri intézetünket abból kifolyólag, hogy telepeink nagy része a feladott küldeményeknél a tartalmat helytelenül, illetve nem a valóságnak megfelelően vallja be. 

E helytelen bevallás következtében a vasút a díjszabása alapján magasabb díjtételeket alkalmaz. 

Különösen a kosárárúk szállításánál fordul elő az a hiba, hogy nem tüntetik fel a kosarak „új” voltát. Az új és használt kosár szállítási díja közt nagymérvű különbség van. Tudvalevő, hogy telepeinknél – ritka kivétellel – csak új kosárárú kerül feladásra. Ha a fuvarlevélen nincs feltüntetve, hogy a szállítmány „új” kosarat tartalmaz, a vasút a használt kosarak utáni magasabb díjszabást alkalmazza. Reklamálni utólag nincs módunkban, mert a vasút a reklamálásnál a tanúk által aláirt igazolást nem akceptálja.

Nemrégiben előfordult, hogy egyik telepünk feladott egy rakomány új kosarat, s nemcsakhogy nem tüntette ki, hogy „új”, hanem „használt” kosarat írt be a fuvarlevélbe, noha azok tényleg újak voltak. E helytelen bevallás miatt a szállítási díj mintegy 200.000 koronával magasabb volt. 

Más árúknál is tapasztalunk hasonlókat.
Például fűzvessző feladásánál pontosan kitüntetendő, hogy hány köteg hámozott, hámozatlan, hasított. Mindenkor „kosárfonófűz” elnevezés használandó. Egy fuvarlevélen több fajta kosárfonófűz feladásánál külön-külön részletezni kell kötegenkint, hogy mennyi barna, hámozott vagy hámozatlan van. Gyékényfeladásnál pedig soha nem használandó a gyékény elnevezés, hanem „nyers sás"-t kell kitüntetni. 

Felkérjük telepeinket, hogy a feladásoknál a tartalombevallásoknál ezentúl a legkörültekintőbben járjanak el. Fuvarlevelek kiállítását ne bízzák avatatlan kezekre, akik nemtörődömséggel végzik azt el. Helyes tartalombevallás mellett soha nem éri intézetünket károsodás. 

Elvárjuk, hogy telepeink vezetői a fentieket megszívlelve, intézetünk érdekét szem előtt tartva, helyesen fognak eljárni, annyival is inkább, mert jövőben előforduló eseteknél az illetékes kártérítésre fogjuk kötelezni. 

Ezúttal felhívjuk telepeinket, hogy a központnak feladandó vasúti szállítmányokat mindenkor Budapest-Lipótvárosi állomásra irányítsák, mert más állomásra érkező küldemények elfuvarozása tetemes költségekbe kerül. 

Budapest, 1924. január 25.
Iparosok Országos Központi Szövetkezete Háziipari Osztály

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A legmodernebb vasúti kocsi, mely a Ganz-Danubius gyárban készült. A Ganz-Danubius gyár egyik nagy gépcsarnoka, ahol a legmodernebb gépek segítségével a munkások kocsikerekeket és más alkatrészeket gyártanak vasúti kocsik részére. A kép a kézműiparosok és kereskedők országos szövetségének nagygyűlésén készült. A képen X-szel a gyűlés elnöke, Somlyó Jenő látható.
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98