Dtum
Login with Facebookk
1925 | Január

Repülés éjjel

A párizs-londoni repülő úton számos kísérlet történt, hogy a légi közlekedést éjjel is lehetővé tegyék. De az eddigi kísérletek nem vezettek sikerre. A főbaj ott volt, hogy az eddig használatos egy- és kétsíkú repülőgépek nem olyan szerkezetűek, hogy éjjel a motorromlás nagy veszedelmet neidézett volna elő. Továbbá az út ködös időben leküzdhetetlen akadályt okozott, a világító tornyok gyönge fénye nem adott kellő irányítást.

Újabban Belgrád és Bukarest között több sikerrel kísérelték meg az éjjeli repülést, mert mind a repülőgépek szerkezete, mind az útirány jelzése tökéletesebb volt. Ezen az úton, mely 600 km hosszú (míg a párizs-londoni út 400 km) s magas hegyeket kellett átrepülni, kénytelenek voltak minden 50 km-re, tehát összesen 12 leszállóteret létesíteni, melyek acetilén világítótornyokkal ellátottak voltak s repülőgépül 3 motoros aeroplánokat használtak.


1923. június havában akarták megnyitni ezt az éjjeli szolgálatot, de a repülőgépeknek drótnélküli telegráffal való felszerelése, a leszállóterek elkészítése és irányítófénnyel ellátása késleltette a megnyitást. Továbbá a kormányosok előbb Párizs és Strassburg között, hol nincs semmi közbeneső jelzés, éjjeli próbarepüléseket végeztek. Az éjjeli repülést Belgrád és Bukarest közt 1923. szept. 7—8.-i éjjel kezdték meg és azóta sikerrel folytatták, úgy, hogy az üzemlebonyolító társaság engedélyt kapott utasok szállítására is.

Erre az első bevált kísérletre a franciák fölhatalmazták a légi szolgálat vezetőségét, hogy 1924-ben Párizs és Bukarest között éjjel-nappali repülőszolgálatot létesítsen oly módon, hogy a repülőgépek Párizsból éjjel 11 és 12 óra közt induljanak, reggelire Prágában, ebédre Budapesten vagy Varsóban, vacsorára 6 órakor Belgrádban, éjfélkor Bukarestben legyenek, összesen 23 órai út után.

Természetes, hogy hosszabb idő, mintegy 2 év kell még a szolgálat tökéletesítésére, hogy az éjjeli repülés is olyan időpontossággal történhessék, mint a nappali. Továbbá a repülőgépeket is tökéletesíteni kell a fölmerült szükségletek szerint.

Az angol, holland, német és amerikai repülőgépszerkesztők ezért óriási erőfeszítést tettek, hogy a leszállás nélküli úthosszát lehetően megnöveljék s olyan szerkezeteket állítsanak elő, melyek nem könnyen romlanak. Ma már 1500 órát is repülnek az ily repülőgépek, anélkül, hogy újjá kellene alakítani őket s némely motor 150 óráig is javítás nélkül működik.

 

B.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A Paléologue-jegyzék - hamisitvány A Paléologue-jegyzék - hamisitvány
A francia külügyminiszterium napirendre tért az ugynevezett...
A nagy tengeri csata az angol sajtóban A nagy tengeri csata az angol sajtóban
A Times azt írja, hogy megállapítottnak látszik az, hogy az ellenség...
1274 tejmintából 329 ellen emeltek kifogást 1274 tejmintából 329 ellen emeltek kifogást
Szendy Károly dr. polgármester utasítására a megváltozott nehéz...
A zűrzavar esélye Genfben A zűrzavar esélye Genfben
Az európai gazdasági egyesülés genfi konferenciájának eseményei...
Gázhasú szörnyek lebegő sorfala egy nyolcmilliós város körül 1 Gázhasú szörnyek lebegő sorfala egy nyolcmilliós város körül 1
Régi tapasztalat, hogy a szükség élesíti az emberi találékonyságot....
Nagy kártyaveszteség
Még november első napjaiban történt, hogy Budapesten Sacelláry György...
Magyar amerikai bank Magyar amerikai bank
Egy előkelő magyar amerikai szindikátus egy az amerikai viszonyokhoz...
Pekár Gyula megállapodott a miniszterelnökkel és a külügyminiszterrel Pekár Gyula megállapodott a miniszterelnökkel és a...
Politikai és gazdasági körökben komoly érdeklődés előzi meg a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98