Dtum
Login with Facebookk
1925 | Január

Repülés éjjel

A párizs-londoni repülő úton számos kísérlet történt, hogy a légi közlekedést éjjel is lehetővé tegyék. De az eddigi kísérletek nem vezettek sikerre. A főbaj ott volt, hogy az eddig használatos egy- és kétsíkú repülőgépek nem olyan szerkezetűek, hogy éjjel a motorromlás nagy veszedelmet neidézett volna elő. Továbbá az út ködös időben leküzdhetetlen akadályt okozott, a világító tornyok gyönge fénye nem adott kellő irányítást.

Újabban Belgrád és Bukarest között több sikerrel kísérelték meg az éjjeli repülést, mert mind a repülőgépek szerkezete, mind az útirány jelzése tökéletesebb volt. Ezen az úton, mely 600 km hosszú (míg a párizs-londoni út 400 km) s magas hegyeket kellett átrepülni, kénytelenek voltak minden 50 km-re, tehát összesen 12 leszállóteret létesíteni, melyek acetilén világítótornyokkal ellátottak voltak s repülőgépül 3 motoros aeroplánokat használtak.


1923. június havában akarták megnyitni ezt az éjjeli szolgálatot, de a repülőgépeknek drótnélküli telegráffal való felszerelése, a leszállóterek elkészítése és irányítófénnyel ellátása késleltette a megnyitást. Továbbá a kormányosok előbb Párizs és Strassburg között, hol nincs semmi közbeneső jelzés, éjjeli próbarepüléseket végeztek. Az éjjeli repülést Belgrád és Bukarest közt 1923. szept. 7—8.-i éjjel kezdték meg és azóta sikerrel folytatták, úgy, hogy az üzemlebonyolító társaság engedélyt kapott utasok szállítására is.

Erre az első bevált kísérletre a franciák fölhatalmazták a légi szolgálat vezetőségét, hogy 1924-ben Párizs és Bukarest között éjjel-nappali repülőszolgálatot létesítsen oly módon, hogy a repülőgépek Párizsból éjjel 11 és 12 óra közt induljanak, reggelire Prágában, ebédre Budapesten vagy Varsóban, vacsorára 6 órakor Belgrádban, éjfélkor Bukarestben legyenek, összesen 23 órai út után.

Természetes, hogy hosszabb idő, mintegy 2 év kell még a szolgálat tökéletesítésére, hogy az éjjeli repülés is olyan időpontossággal történhessék, mint a nappali. Továbbá a repülőgépeket is tökéletesíteni kell a fölmerült szükségletek szerint.

Az angol, holland, német és amerikai repülőgépszerkesztők ezért óriási erőfeszítést tettek, hogy a leszállás nélküli úthosszát lehetően megnöveljék s olyan szerkezeteket állítsanak elő, melyek nem könnyen romlanak. Ma már 1500 órát is repülnek az ily repülőgépek, anélkül, hogy újjá kellene alakítani őket s némely motor 150 óráig is javítás nélkül működik.

 

B.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A Nyugat 25 éves A Nyugat 25 éves
A huszadik század első évei. Az irodalomnak egy szigete, egy...
Weisz Manfréd új részvénytársasága Weisz Manfréd új részvénytársasága
Weisz Manfréd, a magyar Skoda Töltény gyárát részvénytársasággá fogja...
Nagy Képes Világtörténet Nagy Képes Világtörténet
A Nagy Képes Világtörténetből, melyet a Franklin-Társulat és a Révai...
Gyönyörű álom lesz a jövő háboruja! Gyönyörű álom lesz a jövő háboruja!
Egloff, a hires amerikai kémikus hosszu, érdekes cikkben foglalkozik...
Az expresszionizmus felé -  A lírai tájkép Az expresszionizmus felé - A lírai tájkép
A legújabb festői célok megvalósításáért küszködő fiatal művészeket a...
A népszámlálás A népszámlálás
Nagy kiváncsisággal várta már mindenki a fővárosi népszámlálás...
Az Egyesült Államok és a vichyi kormány jegyzékváltása Az Egyesült Államok és a vichyi kormány jegyzékváltása
Az Egyesült Államok kormányának jegyzéke, melyet Hoover amerikai...
Románok tiltakozó gyűlése Balázsfalván Románok tiltakozó gyűlése Balázsfalván
Az aradi román püspökség hivatalos lapja közli, hogy márczius 12-ikén...
Kényelmes pecsétviaszöntő Kényelmes pecsétviaszöntő
A pecsétviasz használata megint divatba jött, de természetesen szép...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98