Dtum
Login with Facebookk
1926 | November

Autóbuszok

Az autóbusz a modern nagyváros legegyszerübb, leggyorsabb és legolcsóbb közlekedési eszköze.
Egyszerü, mert alépitményt, nagy tőkebefektetést, központi áramtelepet nem igényel, gyors, mert vonalait a forgalom eltolódásával bármikor megváltoztathatja és a legrövidebb utvonalakat keresheti meg, a legolcsóbb, mert nem követel nagy tőkét és utána járó nagy kamatot.

Miután a dolog igy áll, természetes, hogy Budapesten az autóbusz a legkomplikáltabb, a legdrágább közlekedési eszközzé vált. Évekig szaladgált a város legszebb utcáján két rozzant, kimustrált bécsi kocsi. Miután sikerült a magas viteldijakkal egy esztendő alatt a régi kocsik árát amortizálni, ahelyett, hogy – amint ez természetes és érthető volna – nyomban kiküldtek volna egy vagy két mérnököt, tanulmányozza a nyugati nagy városokban az autóbuszüzemek rentabilitását, a használt tipusok használhatóságát és tartósságát s a jelentés alapján pályázatot irtak volna ki,

Másfél esztendei spekulálás után magas kölcsöndijak ellenében próba-kocsikat állitottak be a forgalomba és ma, fél esztendő után is hatféle kocsi szaladgál Pest utcáin, még ma is ötven százalékkal magasabb viteldijat szed az autóbusz, mint a villamos és még ma sem tudjuk, lesznek-e uj vonalaink s mikor, mennyibe fog kerülni a viteldij s milyen és hány uj kocsit fog az Autóbuszüzem beszerezni.

Ahelyett hogy rég dübörögne már az autóbusz a város centrumából a sok párhuzamos egyenes utvonalon kifelé, még most is azon törik a fejüket e kiváló vezetők, milyen ujabb kocsitipust próbáljanak ki.

Vajjon meddig fog még tartani ez a lehetetlen állapot, meddig kell még egy nagy város közönségének egy tehetetlen és fölösleges szervezet diktaturáját türnie, kinek köszönhetjük e hosszu huzavonát! Mert hogy az Autóbuszüzemnél fölöslegesebb szerve nincs a fővárosnak, az kétségtelen. 

Ott van a Beszkár, amelynek igazgatósága, ha jobban nem is, igy mindenesetre ellátná az autóbuszjáratok dolgát és a sok fölösleges hivatal megszüntetésével kétségtelenül csökkenteni lehetne a viteldijakat is. Ha már a saját kezelésében tartja a főváros a közuti közlekedést, akkor kezelje legalább egységesen és szabaditsa meg a polgárságot e most már türhetetlenné vált halogató társaságtól.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Művészet a kocsmában Művészet a kocsmában
Aki meg akarja ismerni a falu "szinházi életét" s amellett olyan...
A gazdák és a magyar burgonyakivitel
Kereskedői körökből számos panasz hangzott el, hogy Dunántulon a...
Kiállítások Kiállítások
Budapest közönsége nem panaszkodhat, hogy kevés képzőművészeti...
Százezer példány egy óra alatt, a gyorssajtó Százezer példány egy óra alatt, a gyorssajtó
Körülbelül 500 esztendeje, hogy bizonyos nevezetű Johannes Gutenberg...
A csodálatos zöldkereszt  áldásos műlödése, az egészségvédelem A csodálatos zöldkereszt áldásos műlödése, az...
Mi is a Zöldkereszt?... Csak most, két-három hét óta hall a...
Én vagyok itt, én még nem exisztálok Én vagyok itt, én még nem exisztálok
A vasárnapi lapok megírták, hogy Nádosy Imre csak pár órát töltött...
Ady Endre: Minden az életért Ady Endre: Minden az életért
Ádám fia talán rossz volt? S most kínzatja Sátánjával A bosszuálló...
Ahol minden második ember csempész Ahol minden második ember csempész
Dr. Bíró Árpád vasvári orvost Szombathely egyik utcáján két polgári...
Észak-Finnországba megállitották és bekeritették a szovjetcsapatokat Észak-Finnországba megállitották és bekeritették a...
A szovjetkormány nem válaszolt Tanner finn külügyminiszternek péntek...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98