Dtum
Login with Facebookk
1929 | November

Szezón-gyorsvonatokat, kényelmes, uj összeköttetéseket határoztak el a városi konferencián

A Duna-Száva-Adria-Vasut részéről Kousz Nándor forgalmi igazgató vett részt a menetrendkonferencián, aki a következő jelentős eredményekkel tért vissza:

A budapest-riviérai, azaz a budapest-nicei hálókocsi és a budapest-ventimigliai közvetlen kocsik forgalma az 1929/30. évi idényben december hó 15-től május hó 14-ig tart, tehát több mint egy hónappal meghosszabbodik. Ezek a kocsik december 15-től január 30-ig, továbbá április 26-tól május 14-ig hetenként háromszor, a többi időben, azaz február 2-től április 27-ig naponként közlekednek.

A hálókocsi abban az időben, mikor Franciaországban a normális óraszámitás van érvényben, vagyis április 13-ig Budapest és Cannes között, egyébként Budapest és Nice között közlekedik. Indulás Budapestről 7 óra 48 perc, érkezés Nicebe másnap 17 óra 47 perc, Cannesba 18 óra 49 perc.

Indulás visszafelé az eddigi 6 óra 35 p. helyett Cannesből 11 óra 50 p., Niceből a nyári óraszámitás ideje alatt 13 óra 50 p., a rendes óraszámitásnál pedig 12 óra 45 p. A riviérai indulás eszerint sokkal kedvezőbb időre esik és a menettartam Cannestől Budapestig több mint 6 órával megrövidül.

Az elmult idényben az utasok sokszor panaszkodtak, hogy odamenet Milano és Ventimiglia között nincs étkezési lehetőség. E hiány kiküszöbölésére folyó évi december 1-től kezdve Milano-Genova és Savona között ugyanazokkal a vonatokkal, melyekkel a közvetlen kocsik futnak, mindkét irányban étkezőkocsi jár.

1930 május 15-től kezdve a 202/203. számu budapest-triesti nappali gyorsvonatpár naponta fog közlekedni és Budapesttől Ventimigláig és vissza egy I-II. oszt. közvetlen kocsit továbbit, amely egész éven át ugyanazt a kedvező összeköttetést biztositja, mint amelyet a téli idényben a rivierai kocsik fentartanak. 1930 május 15-től kezdve tehát Budapest és Trieszt között naponta két gyorsvonatpár, egy nappali és egy éjszakai közlekedik.

A jelenleg Wien és Zagreb között járó közvetlen kocsi forgalma Susakig meghosszabbodik és igy 1930 május 15-től kezdve nyáron Wien és az Adria között Magyarországon át is lesz közvetlen gyorsvonati összeköttetés.

Itt emlitjük meg, hogy a Duna-Száva-Adria-Vasut Budapest és Nagykanizsa között az éjjeli személyvonatpárral kisérletképpen I., II. és III. oszt. hálókocsikat fog forgalomba helyezni.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98