Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1932 | November

A helyes és jó tanulásról

A helyes és jó tanulásról Korpás Ferenc budapesti reálgimnáziumi igazgató rádióelőadást tartott "Hogyan lehet helyesen és jól tanulni?" címen. Korpás igazgató szerint minden tanulónak hatszor kell foglalkozni a leckével. "1. Figyelnie kell, amikor a tanár magyaráz. 2. Előadás után, hazamenve, a magyarázott részt átgondolja, átfutja. 3. Előtte való napon érdemlegesen tanulja a leckét. 4. Aznap reggel, iskolába menetel előtt, átismétli otthon. 5.

 

Az iskolában óra kezdetén olvasgatja, míg a tanár bejön. 6. Figyel, amikor tanulótársai felelik a leckét.ť - Vitatkozni szeretnénk Korpás Ferenc igazgatóval s azokkal a tisztes munkájú pedagógusokkal, akik - ezt kénytelenek vagyunk megmondani - az életnek, s a szellemi életnek kevés problémáját ismerik fel. Kevesebbet akarnak, mint amennyit a mai pedagógusnak meg kell oldania, át kell fognia törekvéseiben.

 

Gyakorlatiasságukban, tudásukban feltétlenül bízó, munkakedvelő pedagógusaink vannak, akik nem érzik szükségesnek, hogy az új középiskola más legyen, mint a tegnapi volt. A tegnapi középiskolában sajátosan kifejeződött az a jelleg, hogy az alap s a forma az ismeretközlés, nem a tanuló szellemi fejlődése folyamatának ösztönzése. A "tárgyť volt a fontos, a tanuló energiáinak foglalkoztatása és fejlesztése csak eszköz, amelyet kevés figyelemre méltattak. A középiskolás éveket az életre való előkészülés idejének tekintették, ám az előkészülés olyan volt, hogy a fiatal szellem energiái közül nem egy maradt veszendőben miatta.

 

 

Ma az előkészülést egészen máskép értelmezzük, - a mai pedagógiában mind lényegesebbé válik az ifjúság öncélúságának felismerése, mely a réginél gazdagabb művelődési és munkalehetőségek felismerését is jelenti egyben. Az is időszerű már, hogy az iskola a művelődésnek az életben megmaradó természetes formáját bátrabban, tudatosabban keresse. A kalkulus érdekében való "helyes és jó tanulásť titkait, persze, könnyebb megtalálni, mint a természetszerűen és szükségszerűen továbbfejlődő művelődés útját-módját, de küzdelem árán is érdemes vállalni e feladatot.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Ki volt hát Endre László? Ki volt hát Endre László?
Az elmúlt rendszer legkegyetlenebb véreskezű hóhérának, Endre...
A kholera terjedése A kholera terjedése
A kholera-gyanus betegek száma folyton szaporodik Budapesten is, a...
A MAC nemzetközi versenye A MAC nemzetközi versenye
Vasárnap a Margitszigeten rendezte a MAC versenyét, közepes...
Budapesti XIV-ik Árumintavásár Budapesti XIV-ik Árumintavásár
A vásár iránt ugy a belföld, mint a külföld, kiváltképpen azonban a...
A magyarság antik hagyományai
Leggazdagabb, mert szünet nélkül ható hagyományunkról, az antikvitás...
Mi újság?
Hírek érdekességek a tudomány és a technika...
Tó-mozi Tó-mozi
Ez a két gyönyörü kép a Tó-mozit ábrázolja, mely sok ezer embernek...
A pénzügyminiszter megigérte… A pénzügyminiszter megigérte…
A felhatalmazási javaslat általános vitájának befejezése után Bud...
Meghalt madárvédelemben Meghalt madárvédelemben
A földmivelési miniszter szigoruan eltiltotta az erdei éneklőmadarak...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98