Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A derby jelzőt újabban vígan osztogatják a nagy csapatok bajnoki találkozásainál, de mert újra bebizonyult, hogy a derby változatlanul a magyar-osztrák válogatottak mérkőzése, amelyre magyar pályán nem látott óriási tömeg, közel 40.000 ember vonult fel, vagy tízezren a szomszéd Ausztriából......
ROVATOK
Az acélsisakos szövetség vezére, Seldte munkaügyi miniszter vasárnapra összehívta a szövetség vezetőit. Délután 1 órakor ezernél több acélsisakos vezér gyűlt össze a munkaügyi minisztérium udvarán, az épület előtt...
A nyugalom és rend, a szabad vélemény és szabad munka európai világa, amelynek határai a Kárpátokig és az Aldunáig terjedtek, úgylátszik egyelőre meghátrál a hangos erővel és kíméletlen keménységgel feltörő új rend...
Ignotus Pál első hosszabb lélekzetű műve formája szerint politikai pamflet, amely azonban nemcsak új gondolatokat, hanem új érzelmi színezetet, a kultúrember lélekalkatának új képletét, új öntudatot is tartalmaz....
Dubois már négy hosszú év óta hiába ásatott, hiába hordatott el hegyeket, nyitott föl völgyeket, semmi, de semmi emberi nyomra akadni nem tudott Kétségbeesve írt újra és újra pénzért a holland kormánynak, de kinevették...
Vasárnap rendezte az M.V.Sz. Magyarország női tőrbajnokságát. Az elmúlt tapasztalatok alapján végre eltekintettek attól, hogy a BBTE Atilla-utcai csarnokába igyekezzenek közönséget szerezni, s ezt a versenyt már...
Kultúra
Kultúra
Elefántcsonttorony vagy lövészárok?
Az elefántcsonttorony körül - mint már annyiszor a l'art pour l'art...
Sport
Az amszterdami olimpiász első napja
Az 1924. évi párisi olimpiászon katasztrofális vereségek érték az...
Politika
A Le Temps cikke Magyarországról és a trianoni békéről
A Le Temps vasárnap esti száma Magyarország és a trianoni szerződés...
Kultúra
Gazdaság
A Taylor-jelentés és a Gömbös-kormány
A magyar állam bevételeinek és kiadásainak alakulása a költségvetési...
Gazdaság
„Én mindenképpen a szabadkereskedelem híve vagyok”...
A bolettarendszer pótlására egész sereg magántervezet készült és az...
Sport
Magyar Olimpiász – küzdelem 1920-ért
A mult évben még csak vágy volt az 1920. évi magyar olimpiász,...
Sport
Gerevich Aladár (MAC) nyerte a Hősök kardversenyét
A műegyetem aulájában rendezte előkelő és szépszámú közönség előtt a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.