Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az osztrák-magyar baráti és gazdasági kapcsolatoknak mind mélyebbé és bensőbbé tétele ugyanolyan erkölcsi, anyagi és szellemi nyereség Ausztria, mint Magyarország számára. Ausztriában is a közvélemény motorikus ereje irányította mifelénk a Dollfuss-kormány politikáját! Az osztrák...
ROVATOK
A francia közvélemény közel egy évtizede nem kísérte olyan feltünő nyugalommal és higgadtsággal a külpolitikai eseményeit, mint a mos elmult hetekben. A régi idegességnek, a franciaellenes koalicióktól való félelemnek,...
A kormányhoz közelálló körökben legutóbb olyan hírek terjedtek el, hogy a dolláradósságok kérdését a kormány mindenkit kielégítő módon fogja megoldani. Imrédy pénzügyminiszter eddig ragaszkodott ahhoz az álláspontjához,...
Keletkezésünk első idejében semmitől sem szenvedtünk annyit, mint a jelentéktelenségtől, nevünk ismeretlenségétől és az ismeretlenség folytán nagyon is kérdéses sikertől. Gondoljuk csak meg: hat-hét ember, névtelen...
Eljön majd az idő, amikor ükunokáink a repülőgép óránkénti 650 kilométeres „csigalassúságára” ugyanolyan szánakozó mosollyal fognak visszatekinteni, mint ahogy mi - visszanézve a multba - mosolygunk...
Napsütéses reggelen indultak útnak vasárnap az ünneplőbe öltözött győriek sorfala és lelkesedés közben a Tour de Hongrie résztvevői. Pöfögtek a motorok, dörögtek a kipufogók és útra kelt a tarkadresszes sereg az...
Nagyító
Bulvár
Napszurás
Megdöbbentő hír érkezett Herczegovinából. Hadgyakorlat közben az...
Bulvár
Krúdy Gyula könyveit kitiltották Csehszlovákiából
Éppen ma egy hete ünnepelték Krúdy Gyulát 50. születésnapja...
Bulvár
Bulvár
Gazdaság
Bulvár
Sport
Magyarország – Csehszlovákia 2:0
Csehszlovákia a fiataljaival vonult fel, a magyar csapatban csak két...
Gazdaság
Imrédy pénzügyminiszter a londoni konferenciáról
Imrédy pénzügyminiszter a vasárnap éjszakai Orient-expresszel...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.