Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Budapest csekély számú építészeti műremekei közt a Lánczhid világhirű. A negyvenes években a gróf Széchenyi István által kiszemelt angol mérnök, Clark Ádám építette, oly időben, mikor a vizi építés technikája nem volt kifejlődve.Clark megoldotta a feladatot......
ROVATOK
A márczius 5-iki ülésben a kormányelnök beírta az ideiglenes házszabálymódosításra vonatkozó indítványát az indítványkönyvbe s még az ülés előtt írásban is átnyujtotta az elnöknek. Az indítvány felolvasása egyelőre...
Két hete már, hogy a képviselőházban az a nevezetes fordulat állott be, mely a kis obstruáló csoportot a czéltalan harcz beszüntetésére rábírta. A sürgős állami feladatot képező törvényjavaslatok közül e két hét...
A KIÁLLÍTÁS, mely február 22-én nyilt meg a Műcsarnokban, nemes törekvésű, immár megszakadt művészi életnek hagyatékát mutatja be, s bizonyosságot tesz arról, hogy a magyar képirásnak mily nagy vesztesége Jantyik...
Ha öt esztendővel ezelőtt azt mondta volna valaki, hogy lehet olyan anyag, a mely önmagától világít és terjeszt meleget, - mint a minő anyagnak ma ismerjük a rádiumot, - bizonyára azt felelték volna, hogy az illetőnek...
Santelli Italo mester által évenkint rendezett nagyszabású nemzetközi vívóakadémia mindig egyik legfontosabb eseménye szokott lenni vívóéletünknek. Ezeken az akadémiákon szoktuk vendégül látni a külföld leghíresebb...
Politika
Politika
Az orosz külügyminiszter a Balkánról
Hetek óta foglalkoztatja Európa közvéleményét gróf Lambsdorff orosz...
Sport
Politika
Politika
Sport
Vívóverseny Santelli Italo mesternél
Fényesen sikerült vivóversenyt rendezett Santelli Italo mester f. hó...
Politika
Gazdaság
Kereskedelempolitikai döntések előtt állunk
Nagyjelentőségű feladatok várnak a kormányra és a parlamentre a...
Gazdaság
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.