Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A magyar királyi államvasutak történelmében az 1920-1927. évek közé eső időt ugy hivják: „A Máv. talpraállásának korszaka.” Anélkül azonban, hogy e büszke cimen változtatni kellene, alá lehet egész bátran irni alcimen ezt is: „Jogföladások és jogfosztások korszaka.”...
ROVATOK
Apponyi Albert gróf mult vasárnap adott nyilatkozatában jelentette ki, hogy szeptemberben részt vesz a Népszövetség genfi tanácskozásain. Ezt a közlést a kormány örömmel vette tudomásul és máris elhatározta, hogy...
A sztrájkokon, amelyek egyre nagyobb körben állitják meg a munkát a nyári konjunktura kellős közepén, semmi meglepő nincsen. Aki az árak és bérek egymáshoz való viszonyát egy kis figyelemmel kisérte, az meglehetős...
Az iparművészet megújhodási mozgalmának egy emberöltővel ezelőtt az anyagszerűség az anyaghűség volt a jelszava. Sokáig tartott, de végre mégis átment a művelt rétegek tudatába, hogy a stukkó ne utánozzon márványt,...
A nap minden élet ősforrása. Felbecsülhetetlen és eddig még csak nagyon hiányosan ismert erők szunnyadnak benne, amely erőknek rendkívüli hatását és kihasználását még nem leste el a föld lakója, az ember. A napsugarak...
Eljönnek-e a francia vízipóló bajnok Tourcoing játékosai a válogatott csapattal vagy nem, ez érdekelte mindennél jobban a magyar sportközvéleményt, mert a közeledő Európabajnok-miting és az 1928. évi olimpiai játékok...
Bulvár
Politika
Gömbös vasárnap Miskolcon bejelentette, hogy nem akar sem Kemál, sem...
Miskolcon már napokkal ezelőtt plakátok jelentették, hogy ideérkezik...
Bulvár
Tudomány-technika
Politika
Hindenburg 895.000 többséggel a Német birodalom elnöke
A szavazás vasárnap reggel 9 órakor kezdődött Berlinben és egész...
Sport
Az MTK nemzetközi atlétikai viadala
A Hungária-Sparta mérkőzés előtt az MTK nemzetközi atlétikai viadalt...
Kultúra
Kultúra
Kultúra
Tersánszky Józsi Jenő regénye
Tersánszky regényt írt, háborús regényt, - maga is sáncárokban írta s...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.