Dtum
Login with Facebookk
1944 | Április

Svájci hang a vasút – autó problémáról

A vasút és az autó problémája a világ valamennyi államát érdekli.
Érdekes cikk jelent meg ezzel kapcsolatban a berni „Der Bund”-ban. A cikk rámutat arra, hogy 1 évvel ezelőtt a svájci szövetségi tanácsokban a közlekedés jövő rendjének intézményes kialakítását tárgyalták. Az érdekeltek attól tették függővé az állásfoglalásukat, hogy határozatuk révén véghez lehet-e majd vinni a svájci szövetségi vasútak teljes és tökéletes szanálását.

Annak, hogy ez a kívánság került az előtérbe, megvan a magyarázata:

az érdekeltek garanciát kívántak arra, hogy a svájci szövetségi vasútak szanálása a közlekedés jövőbeli szabályozásának keretében nem a motorizált közúti forgalom rovására megy majd végbe. A vitában természetesen megismételték a jólismert, kölcsönös ellenvetéseket. A vasútnak magának kell kiépítenie és fenntartania a közlekedési pályáját, tehát viselnie kell az ezzel járó tőke és kamatterheket. A motorforgalom számára viszont a közület bocsátja rendelkezésre a kész útpályát.

De a közúti motorforgalom is számottevő áldozatot hoz az úthálózat fenntartása érdekében adók és illetékek formájában.
Svájcban a közúti motorforgalom ilyen jellegű pénzügyi hozzájárulása éppen a felét fedezte a kantonok útügyi kiadásainak. Ebből azonban nem következik az, írja a Bund, hogy a motorizált közúti forgalmat kell megterhelni az utak valamennyi költségével. Ebben az esetben a motorforgalom versenyképessége megszűnik.

A lap párhuzamba állítja a vasút és motor közötti problémákkal az államvasút és magánvasút kérdését
és rámutat arra, hogy a motorforgalomhoz hasonlóan milyen súlyos áldozatokat kellett vállalnia a magánvasutaknak. Végső állásfoglalásra nem kerül sor a cikkben. A szövetségi vasútak szanálása e pillanatban is megoldatlan problémája Svájcnak.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Roosevelt levele Sztalinhoz Roosevelt levele Sztalinhoz
Két nappal azután, hogy Davies rendkivüli nagykövet átnyujtotta...
Beck Ö. Fülöp Baumgarten emléke Beck Ö. Fülöp Baumgarten emléke
Csikorgó téli napon láttam először a márványtömböt, amelyből még csak...
Egyszerűség a divatban Egyszerűség a divatban
Nem először, sőt nem is másodszor szólítanak fel arra, hogy...
Rangos utcák Rangos utcák
A Hársfa-utcából befordulok a Dob-utcába. Hársfa-utca, Dob-utca, -...
Külkereskedelmi szerződéseink ma Külkereskedelmi szerződéseink ma
A német-osztrák-magyar kereskedelmi szerződésről felette sokat írtak...
Nemzetközi művészi fényképkiállítás Nemzetközi művészi fényképkiállítás
Az iparművészet megújhodási mozgalmának egy emberöltővel ezelőtt az...
Beszélgetés az új, szegedi magyar filmgyárról Beszélgetés az új, szegedi magyar filmgyárról
Vincze Aladár főorvossal és Désy Alfréddel, a régi Star filmgyár...
Mit beszélnek a kezek? 2. Mit beszélnek a kezek? 2.
Mi mindent is tud a kéz! Gyöngéden simogathat és elkeseredetten...
Drága a benzin? Drága a benzin?
A kisiparosok legolcsóbb mótora czim alatt f. évi 11-ik számunkban...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98