Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Gyilkossággal vádolt félegyházi ügyvéd
1922 év július 10-én este dr. Aczél Nándor kiskunfélegyházi ügyvéd...
Örökléstani vizsgálatok ikreken, a kétpetéjű ikrek Örökléstani vizsgálatok ikreken, a kétpetéjű ikrek
Bár már a háború előtt is végeztek ikreken örökléstani vizsgálatokat,...
Kígyóméreg, mint fájdalomcsillapító, a neurotoxin Kígyóméreg, mint fájdalomcsillapító, a neurotoxin
Dr Monachener, newyorki orvostanár, aki Cuba egyik leprás szigetén...
Ferenc Ferdinánd meggyilkolásának magyar koronatanuja Ferenc Ferdinánd meggyilkolásának magyar koronatanuja
Kerekképű, mosolygós férfi Marossy Károly oravicai fodrászmester,...
Bega Mustafa Bega Mustafa
Bega Mustafáról tudni kell, hogy ő az, aki az 1849-ben menekülő...
A római hajviselés fejlődéstörténete A római hajviselés fejlődéstörténete
Róma fennállásának 454-iki évében P. Licinius Maena Sziciliából hozta...
A kormánypártban keveslik a 90 pengős képviselői fizetésemelést A kormánypártban keveslik a 90 pengős képviselői fizetésemelést
A képviselőház kedden kezdi meg a büntetőnovella részletes vitáját,...
A román kérdés és Bécs A román kérdés és Bécs
A kolozsvári „Ungária”, a mérsékelt románok lapja, a...
Ötszáz napos háború Ötszáz napos háború
Az elmúlt héten volt ötszázadik napja, hogy megkezdődött a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98