Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Százezer példány egy óra alatt, a gyorssajtó Százezer példány egy óra alatt, a gyorssajtó
Körülbelül 500 esztendeje, hogy bizonyos nevezetű Johannes Gutenberg...
Magyarország lett a bridzs Európa-bajnoka Magyarország lett a bridzs Európa-bajnoka
Culbertson sem verhetetlen... Vasárnap este véget ért a nyolc nap...
A nyári időszámítás és a zónaidőrendszer, a nappalok hosszúsága A nyári időszámítás és a zónaidőrendszer, a nappalok...
Egészen másként áll a helyzet Belgiumban, ahol szintén a...
Színi Gyula kínai színműve Színi Gyula kínai színműve
Régi népek mondáiban babonás jelentősége van annak, ha valahol...
A földi giliszta lázcsillapító hatása
A népies orvosi tudomány már az ókorban használta a földi giliszta...
A kisgazdák nem hajlandók gabonaexportjukat kiszolgáltatni a gyáripar tulzó követeléseinek A kisgazdák nem hajlandók gabonaexportjukat kiszolgáltatni a gyáripar...
Az osztrák-magyar provizóriumra vonatkozó tárgyalások megszakadása...
Megszületik Max Euwe sakkvilágbajnok Megszületik Max Euwe sakkvilágbajnok
20 évesen már megnyerte a Holland sakkbajnokságot. Matematikából és...
FTC – Rapid 2:2 (2:1) FTC – Rapid 2:2 (2:1)
Az FTC és a Rapid találkozás egykoron gyöngye volt a hazai talajon...
Dzsingisz kán Dzsingisz kán
Pudovkin filmjének bizonyára élményszerű benyomást kell tennie ott,...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98