Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A pestvidéki atléták nyerték a legtöbb vidéki bajnokságot A pestvidéki atléták nyerték a legtöbb vidéki bajnokságot
A kispesti sporttelepen rendezték az országos vidéki atlétikai...
Birkózóink fölényesen legyőzték a cseheket Birkózóink fölényesen legyőzték a cseheket
Magyarország – Csehszlovákia 6:1 Nagyarányú magyar győzelmet...
A labdarúgó bajnokság nagy napja A labdarúgó bajnokság nagy napja
MTK – FTC 3:1 (1:0) Esztendők óta folyik a rivalizálás az MTK...
Andrássy a választójogról és a nemzeti érdekekről Andrássy a választójogról és a nemzeti érdekekről
Andrássy Gyula gróf belügyminiszter: Uraim, mindenhez jogunk van,...
Merénylet a kanonok ellen Merénylet a kanonok ellen
A judeai püspöki szeminárum rektora, Pozsgay József kanonok ellen...
A hajók nagyságának jelöléséről A hajók nagyságának jelöléséről
Az újságokban mostanában gyakran van szó a hajók tonnáinak számáról....
Roueni millenáris ünnepségek Roueni millenáris ünnepségek
Fényes ünnepségek szinhelye ez idő szerint Rouen az egykori franczia...
A csongrádmegyei éhező kubikosok kétségbeesetten várták a kormány segitségét A csongrádmegyei éhező kubikosok kétségbeesetten várták a kormány...
A csongrádmegyei földmunkások fájdalmas munkanélküliségének ügyében a...
A műcsarnok kiállításán megkoszoruzott képek A műcsarnok kiállításán megkoszoruzott képek
A képzőművészeti társulat választmánya nov. 23-iki ülésén...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98