Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A bécsi rablógyilkos házaspár elitélése A bécsi rablógyilkos házaspár elitélése
Október közepe óta egy Bécsben történt rendkívüli gonosz bűnről sokat...
Árverés Orska Máriánál Árverés Orska Máriánál
Nagy szinésznő volt, de elsősorban botrányairól ismerték világszerte....
Az ipari érdekeltség harca az exportvaluta uj beszolgáltatási rendjéért Az ipari érdekeltség harca az exportvaluta uj beszolgáltatási...
Hetek óta nem irnak és nem beszélnek egyébről, mint a különböző...
Koldusfalva Koldusfalva
Nagyvárad városa radikális módon óhajtja rendezni a koldus és...
Súlyos vereség érte a Ferencvárost Berlinben Súlyos vereség érte a Ferencvárost Berlinben
Hertha – Ferencváros 5:2 (2:1) A magyar csapat Takács II....
Gerhart Hauptmann - Der Ketzer von Soana Gerhart Hauptmann - Der Ketzer von Soana
1. Jó egy évtizede már, hogy a kritika, szinte szokatlan...
Az Azori-szigetek Az Azori-szigetek
Az Azori-szigetek, amelyeken az angolszászok a közelmultban...
A  Képzőművészeti Kamara ügye A Képzőművészeti Kamara ügye
Eddig még eg kiváló művészünknek sem jutott eszébe, hogy a művészet...
Hindenburg – gyaloglóverseny Hindenburg – gyaloglóverseny
Nagy érdeklődés mellett folyt le a mult vasárnap Düsseldorfban a 25...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98