Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Slavia – MAC. Prágában 5:0 Slavia – MAC. Prágában 5:0
Közel 2 évi szünet után ujra találkozott a Slavia magyar csapattal. A...
Magyarország 1925. évi ping-pong bajnokságai Magyarország 1925. évi ping-pong bajnokságai
A szombati elődöntők után vasárnap egész nap folytak a bajnokság...
Kartelltörvényt kérünk II. Kartelltörvényt kérünk II.
Tekintsük már most ama intézkedéseket is, melyekkel a kartellen...
Vaj és egyebek
Vajat mi városiak bizony néha csak – importálva látjuk. Dánia...
Nagy izgalmak, óvás és holtverseny a kardvívóbajnokságban Nagy izgalmak, óvás és holtverseny a kardvívóbajnokságban
Vasárnap került sor a vívóévad legnagyobb versenyére, az egyéni...
A májusi napfogyatkozás
A természet, mely oly pazar módon szórja felénk adományait, kincseit,...
Az ötvenegyedik angol kupadöntő Az ötvenegyedik angol kupadöntő
Az „English-Cup” fináléja – amely egyben az angol...
Rádióvétel alagútban Rádióvétel alagútban
Eve a Canadian Pacific Railway egyik alagútjában érdekes kísérleteket...
Kárpáti Aurél - A fájdalom könyve Kárpáti Aurél - A fájdalom könyve
Várnai Zseni énekei az anyaságról, a fájdalomról, a hitvesi...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98