Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Solymászok és lovagi tornák Solymászok és lovagi tornák
A vadászaton kívül legelterjedtebb időtöltés volt a lovag-torna,...
Nikláról - Berzsenyi Dániel falujából Nikláról - Berzsenyi Dániel falujából
Gyermekkoromtól fogva sokszor jártam Újvárfalváról, az én kis...
A czeglédi Kossuth- ünnep A czeglédi Kossuth- ünnep
Czegléd városának turini százasbizottság néven ismeretes küldöttsége,...
A háborús sebesüllek új életmentője: a villamos kutatógép A háborús sebesüllek új életmentője: a villamos kutatógép
Elfogult megállapítás azzal vádolni a tudományt, hogy vívmányaival...
 A léghajózás másfél észázados jubileuma  alkalmából 2 A léghajózás másfél észázados jubileuma alkalmából 2
Teisserenc de Bort kutatásainak technikája ma már tökéletesedett, de...
A malmok üzem-redukciójának vége A malmok üzem-redukciójának vége
A kedvezőtlen lisztkonjunkturák következében a magyarországi malmok...
Élet és halál titkai a Napban 2. Élet és halál titkai a Napban 2.
A toronyteleszkóp vakító sugárkévéje azonban még másról is beszámol a...
Ostrom az új útlevelekért, amelyeken nincs feltüntetve a vallás Ostrom az új útlevelekért, amelyeken nincs feltüntetve a vallás
Érdekes szenzációja van néhány nap óta a főkapitányság...
A gazdasági kiegyezés Ausztriával A gazdasági kiegyezés Ausztriával
A kormánynyilatkozatok, amelyek a héten a kiegyezésről elhangzottak,...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98