Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

Hogyan gondolkodnak a kis államokban a közlekedés jövőjéről

Magyarország közlekedési igényeit és lehetőségeit egyrészről a technikai fejlődés, másrészről a kis államok érdekeihez és lehetőségeihez igazodó közlekedéspolitika ismeretében kell kialakítani. Érdekes és tanulságos e szempontból dr. Schuller Alfrédnak, a svájci Rajnahajózási Hivatal igazgatójának erre vonatkozó fejtegetése.

A vasutat, amely minden erősen iparosodott országban az áruforgalom legfőbb lebonyolító szerve, nem lehet a teherautók által legyőzöttnek tekinteni.
Teher- és személyszállító lehetőségeit a technika előrehaladóan még hatalmasan fokozhatja. A nagyobb városok között kialakulhat olyan forgalom, amelyben a vonatok másfélóránként közlekednek mindkét irányban, óránként 200 km-re növelt sebességgel. 100 km-ig terjedő, vagy ehhez hasonló kisebb távolságokra dr. Schuller szerint minden esetre a motorkocsiforgalomé a jövő.

A belhajózás jelentőségét azzal az adattal illusztrálta,
hogy Svájc 3 millió tonna teherárunak a Rajnán történt szállításával évi 15-18 millió frankot takarított meg. A légiforgalmat illetően a szakembereknek az a véleménye, hogy a személyszállításban az óránkénti 320 km-es sebesség aligha fokozható. Kontinentális viszonylatban valószínűleg fontos szerepük lesz a kisebb gépeknek, amelyek egy-egy járatot gyors tempóban, sűrű egymásutánban repülnek majd be. A légi áruszállításnak is nagy jövőt jósol: szakemberek szerint egy-egy repülőgép nagy távolságra öt-hat áruszállítógépet kapcsolhat maga után.

A háború után a legsürgősebben helyre kell állítani a nemzetközi menetrend-egyezményeket.
Hangoztatta a szabad hajózás fontosságát és rámutatott arra, hogy Svájcnak helyi repülőterekre és központi repülőkikötőre van szüksége. Svájci hírek szerint egyébként Svájc rögtön a háború után közvetlen légi járatot kíván berendezni Svájc és az Egyesült Államok között. A járat gépei 18 óra alatt szállítanák az utasokat Svájcból New-Yorkba.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Magyar-német birkózóverseny Magyar-német birkózóverseny
Jó sportra mindig akad közönség, - ez a tétel a magyar-német...
Weisz Manfrédék makaróni- és tésztagyárat létesítettek Weisz Manfrédék makaróni- és tésztagyárat létesítettek
A Weisz Manfréd-konszern, amely évtizedekkel ezelőtt mint nehézipari...
Balatonbajnokság.  Nemzetközi úszóverseny Balatonbajnokság. Nemzetközi úszóverseny
Balatonbajnokság. Nemzetközi úszóverseny. Rendezi a Magyar Athletikai...
Korének János átlépett a MAC-ba Korének János átlépett a MAC-ba
A BBTE-nek az elmúlt szezonban Korének János volt az atlétikai...
Fiuméban a bóra dühöng Fiuméban a bóra dühöng
Jan. 6-án Orinj horvát kikötő közelében fölfordított a szél egy...
Andorffy Imre nyugalmazott postatakarékpénztári tanácsos öngyilkos...
A magas, sovány, zavaros tekintetű tanácsosnak két szenvedélye volt,...
Szervezkedés a nemzetiségi támadás ellen Szervezkedés a nemzetiségi támadás ellen
A belföldön és a külföldön egy idő óta szakadatlan nemzetiségi...
Solymászok és lovagi tornák Solymászok és lovagi tornák
Budapesten a közelmúlt napokban rendezett lovagjátékok sokszorosan...
Törekvés S.E. – MTK 4:2 (2:2) Törekvés S.E. – MTK 4:2 (2:2)
A régi, tradicionális MTK – FTC mérkőzések képe elevenedett meg...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98