Dtum
Login with Facebookk
1944 | Január

A kikötő páncélja: az acélháló

Amióta a tengeralattjáró-hajók a hadviselés szerves részévé lettek, vagyis harminc év óta, azóta a kikötők védelme még az addiginál is nehezebb, keservesebb feladattá vált. Hiszen láthatatlan ellenség ellen kell éjjel-nappal védekezni, mélyen a víz felszíne alatt.

Ezért találták fel a hadviselő államok a kikötők páncélját: az acélhálót, amelynek sűrű fonadékába beleakadjon nemcsak maga a tengeralattjáró-hajó, hanem a torpedó-lövedék is, amely tudvalevőleg úgy van megszerkesztve, hogy mihelyt kemény tárgyba ütközik, nyomban felrobbanjon. Ez a háló sok-sok kilométernyi hosszúságban és sok méternyi mélységre húzódik a víz alatt, s mivel a saját súlya feltétlenül lehúzná a tenger fenekére, ennélfogva légmentes bójákra, untatokra függesztik fel s így tartják bizonyos állandó magasságban lebegve.

Az acélhálóra azonban a tenger folytonos áramlása következtében sűrűn rakódik rá a moszat, amely olyan súlytöbbletet jelent, amelyet mégannyi bója sem bírna el; azért a sodronyövet állandóan ellenőrizni és tisztogatni kell, sőt minduntalan akad rajta - stoppolni való is, miután a fonatok között gyakran kilyukad a háló. Ilyenkor aztán búvárnak kell a víz alá szállania, hogy a hibás helyet megkeresse s az ellenőrző-hajót figyeltesse: a háló melyik része szorul javításra, hol kell a víz színe fölé húzni, hogy aztán a szakemberek helyreigazíthassák.

A hálótorlaszőrségeknek azért állandó, nehéz munkájuk van, amelyet ezenfelül még is zavar, hogy az ellenség gyakran észreveszi a munka folyamatát és bizony ugyancsak iparkodik az őrség tevékenységét fegyverrel megakasztani.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A daruval ellátott őrhajó felvonja az acélhálót A búvár most indul a víz alá
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Benczúr Gyula Benczúr Gyula
Műcsarnokbeli kiállítása valóságos apoteózisa annak a festőnek, kinek...
Párizs szerint nincs ok nyugtalanságra a jugoszláv-magyar konfliktus miatt Párizs szerint nincs ok nyugtalanságra a jugoszláv-magyar konfliktus...
Túlzás nélkül megállapítható, hogy a francia kormánykörökre és a...
Vezetőket termel ki a tapasztalt szakmunkásokból a Lehr Ernő cég Vezetőket termel ki a tapasztalt szakmunkásokból a Lehr Ernő cég
A Lehr Ernő – Hazai Kötszövőipar rt. most újabb, rendkívül...
Megjegyzések az ősszel rendezendő kis autoverseny feltételeihez Megjegyzések az ősszel rendezendő kis autoverseny feltételeihez
Április 23-iki számunkban dr. Kováts Elemér, a Magyar Automobil Club...
Az eltűnt doktor Widder Bélát San Remóban látta egy budapesti nászutaspár Az eltűnt doktor Widder Bélát San Remóban látta egy budapesti...
Vasárnap délelőtt Schnur Henrik budapesti kereskedő levelet kapott...
Hivatalos felvilágosítás Anglia élelmezési helyzetéről Hivatalos felvilágosítás Anglia élelmezési helyzetéről
Sir Samuel Hoare az alsóházban részletes felvilágosítást adott Anglia...
Mi lett a konfetti gépből? Mi lett a konfetti gépből?
Hajdan, nagyon régen, amikor az emberek még tudtak mulatni, nagy...
„Fehér szenet” kap a magyar ipar „Fehér szenet” kap a magyar ipar
A széntermelés nagyarányú csökkenése katasztrófális helyzetbe sodorta...
Apróságok Apróságok
Legendákat beszélnek a szilveszteri Ullmann-bálról. A tisztelt és...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98