Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1944 | Január

A kikötő páncélja: az acélháló

Amióta a tengeralattjáró-hajók a hadviselés szerves részévé lettek, vagyis harminc év óta, azóta a kikötők védelme még az addiginál is nehezebb, keservesebb feladattá vált. Hiszen láthatatlan ellenség ellen kell éjjel-nappal védekezni, mélyen a víz felszíne alatt.

Ezért találták fel a hadviselő államok a kikötők páncélját: az acélhálót, amelynek sűrű fonadékába beleakadjon nemcsak maga a tengeralattjáró-hajó, hanem a torpedó-lövedék is, amely tudvalevőleg úgy van megszerkesztve, hogy mihelyt kemény tárgyba ütközik, nyomban felrobbanjon. Ez a háló sok-sok kilométernyi hosszúságban és sok méternyi mélységre húzódik a víz alatt, s mivel a saját súlya feltétlenül lehúzná a tenger fenekére, ennélfogva légmentes bójákra, untatokra függesztik fel s így tartják bizonyos állandó magasságban lebegve.

Az acélhálóra azonban a tenger folytonos áramlása következtében sűrűn rakódik rá a moszat, amely olyan súlytöbbletet jelent, amelyet mégannyi bója sem bírna el; azért a sodronyövet állandóan ellenőrizni és tisztogatni kell, sőt minduntalan akad rajta - stoppolni való is, miután a fonatok között gyakran kilyukad a háló. Ilyenkor aztán búvárnak kell a víz alá szállania, hogy a hibás helyet megkeresse s az ellenőrző-hajót figyeltesse: a háló melyik része szorul javításra, hol kell a víz színe fölé húzni, hogy aztán a szakemberek helyreigazíthassák.

A hálótorlaszőrségeknek azért állandó, nehéz munkájuk van, amelyet ezenfelül még is zavar, hogy az ellenség gyakran észreveszi a munka folyamatát és bizony ugyancsak iparkodik az őrség tevékenységét fegyverrel megakasztani.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A daruval ellátott őrhajó felvonja az acélhálót A búvár most indul a víz alá
HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Gellért Oszkár - Holt hugom arca Gellért Oszkár - Holt hugom arca
Holt hugom arca, Holt hugom ismeretlen arca, Kísértett ma egész...
Iparkiállítás Nagyváradon Iparkiállítás Nagyváradon
Vidéki városaink között Nagyvárad közgazdasági jelentősége...
A Dunántúli Turista-Egyesület kirándulása A Dunántúli Turista-Egyesület kirándulása
A Dunántúli Turista-Egyesület szépen sikerült kirándulást rendezett...
A műcsarnok kiállításán megkoszoruzott képek A műcsarnok kiállításán megkoszoruzott képek
A képzőművészeti társulat választmánya nov. 23-iki ülésén...
Apróságok Apróságok
Kosztolányi Dezső állapota változatlan- változatlanul súlyos, amint...
Vámháború Szerbiával Vámháború Szerbiával
A Szerbiával folytatott kereskedelemi szerződési tárgyalások január...
Ausztria – Magyarország 3:0 (2:0) Ausztria – Magyarország 3:0 (2:0)
Vereségről beszámolni mindig keserű. az utolsó esztendők sok...
Norvég matrózok egy német tengeralattjárón Norvég matrózok egy német tengeralattjárón
A Lindfield nevü norvég bárka legénysége nem régiben Doverbe...
A jég ereje
Öt centiméter vastag jégen már veszély nélkül átmehetnek egyes...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98