Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Sokáig állt a portál képzeletbeli óramutatója 1944 októberénél, a mai nappal tovább indul... ...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Hogyan dolgoznak a szárnyas hadseregek? 2 Hogyan dolgoznak a szárnyas hadseregek? 2
A bombavetők legfélelmesebb légi ellenfelei a fürge és gyors...
 Az óceán repülő szállodái Az óceán repülő szállodái
Emlékszünk még? Másfél évtizede sincs, hogy Párizsban, a lebourget-i...
A béke robotosa :a tank A béke robotosa :a tank
Ez a cím alighanem kétkedést vált ki az olvasóból. Tank és béke? A...
„Ágyugolyók” harminc utassal hatezer méter magasságban „Ágyugolyók” harminc utassal hatezer méter magasságban
Amerikából, a mótoros repülés szülőföldjéről, új légi csoda híre...
A benzin helyettesitése A benzin helyettesitése
A galiciai petroleumforrások ezidőszerint az oroszok kezén vannak. A...
A király karácsonya A király karácsonya
A király, miként már évek óta, az idén is unokáinak, Mária Valéria...
Katonák és fegyvereik Katonák és fegyvereik
A magas hegységekben folytatott harc mind a parancsnokokkal, mind a...
Repőlégépszállító hajók Repőlégépszállító hajók
A világháború és az utána megtett kisérletek megmutatták, hogy a...
Katonák és fegyvereik, nyersanyagpótlás Katonák és fegyvereik, nyersanyagpótlás
Az ócskavas többé nem kidobni való haszontalanság, hanem új...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98