Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Sokáig állt a portál képzeletbeli óramutatója 1944 októberénél, a mai nappal tovább indul......
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2013.01.14. - Öt éves a huszadikszazad.hu!
2013.01.14. - Öt éves a huszadikszazad.hu!
Kedves Olvasók! 2008. január 14-én jelent meg először a huszadikszazad.hu, főoldalán egy ismertetővel: Üdvözlet az Olvasónak! Kös...
HIRDETÉS
ROVATOK
Cikk-ajánló
Ki volt a foszforos gyufa feltalálója? Ki volt a foszforos gyufa feltalálója?
Magyar köztudat szerint Irinyi János hazánkfia 1836-ban, Bécsben...
Hajók halála Hajók halála
Telitalálat! Mindössze 37 éve, hogy az ember először szállt fel gépi...
Repőlégépszállító hajók Repőlégépszállító hajók
A világháború és az utána megtett kisérletek megmutatták, hogy a...
 Hogyan védenek a léggömbgátak? 1 Hogyan védenek a léggömbgátak? 1
Az 1914-18-as világháborúban a léggömböket először magasfigyelőként...
Fából készült tűzoltó rádiókocsi Fából készült tűzoltó rádiókocsi
A nagyvárosok tűzrendészeti berendezése is állandóan tökéletesedik, s...
A föld „csodafolyói” 3
Hogy a három réteg víz nem keveredik egymással, annak magyarázata...
 Uj korszak a villanyvilágításban Uj korszak a villanyvilágításban
A világon minden viszonylagos dolog. Mi mosolyogni szoktunk...
A király karácsonya A király karácsonya
A király, miként már évek óta, az idén is unokáinak, Mária Valéria...
Ahol a hajók felvonón és hídon járnak Ahol a hajók felvonón és hídon járnak
Katonai őrség áll a Mittelland-csatorna egyik hajóemelő-művénél. Az...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
F�rum
Nincs k�p
tanerobacsi
2017.07.18 - 14:17
Nincs k�p
nidelpre
2017.05.12 - 09:59
Nincs k�p
nidelpre
2017.05.12 - 09:58
Nincs k�p
fülöp56
2017.02.24 - 10:38
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98