Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Franczia- és Angolországot a La Manche-csatornán át összekötő alagút terve régóta foglalkoztatja a mérnököket. Először I. Napoleon idejében, 1802-ben vetődött fel a gondolat, de komolyabb értékű tanulmányt csak Thomé de Gamond végzett ebben a dologban 1834-től 1866-ig. Thomé de Gamond...
ROVATOK
Kopenhágából jelentik a Neue Freie Pressenek: A Times new-yorki jelentése szerint Berchtold gróf Wiegand amerikai ujságirónak a Szerbiához intézett osztrák ultimátum dolgában azt táviratozta, hogy az a véletlen...
A Giró beillesztése és a pénzkérdés rendezése ügyében szombat délután értekezlet volt a Giró helyiségeiben. Az értekezlet, amelyen Práger vezérigazgató elnökölt, 4 órakor kezdődött és szünet nélkül 1/2 8 óráig tartott....
A figyelmesen olvasónak észrevevései mindig élesebbek, mint a társalgáson keresztül gondolkodónak. Gondolatai súlyosabbak, különösebbek és mindig van bennük valami, ha csak egy leheletnyi is, ami túl a jelentőségen,...
Azt, hogy mennyire számottevően változik meg a testek súlya a mozgás következtében, a következő példával szembeötlően igazolhatjuk. Ha egy jól táplált 100 kg-os ember Budapesten kelet felé (pl. a Barross-utczán...
Hungária-úti pálya. – 5000 néző. – Bíró: Vámos Soma.
Túl vagyunk tehát az első nemzetközi mérkőzésen is. Hosszú szünet után hozzájutott végre a fővárosi sportközönség is megszokott, de régóta nélkülözött...
Kultúra
Kultúra
Politika
Az orosz forradalom folytatódik
Az oroszországi zavaros állapotok még mindig ellentmondó hiradásaiból...
Kultúra
Japánokról általában
Az európai emberek legnagyobb része, még a kiknek országa...
Bulvár
Gróf Tisza Istvánt agyonlőtték
Október 31-én estefelé futótűzként terjedt a hir a fővárosban, hogy...
Kultúra
Sport
Sport
Tudomány-technika
Kipusztított állatok
Ray Lancester a hírneves angol természettudós sulyosan vádolja a XIX....
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.