Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Obranovics Milán, Szerbiának első királya meghalt febr. 11-én Bécsben trón és ország nélkül. Nemzetéért sokat tett, de nemzete elidegenedett tőle. Fia számára mondott le a trónról, hogy az Obrenovics-ház számára megmentse a koronát, de fiával is meghasonlott. A fejedelmi udvarok sem...
ROVATOK
Nagyon szomoruak a spanyolországi állapotok. Hosszú idők senyvesztő hatása tör ki a forradalmak, a katonai összeesküvések hazájában.
Amívelt Európának nincs elmaradottabb állama ennél a szép országnál, mely egykor...
Izgalmas napok voltak a mult héten a képviselőházban az „Adria” tengerhajózási társulattal való szerződésről folyt vita során. E szerződés tudvalevőleg nagy előnyt nyújt egy bécsi banknak, megy az „Adria”...
Hosszú, kinos küzdelem után a halál legyőzte végre azt a roskatag aggot, kinek nimbusza több mint félszázad óta fényt és ragyogást kölcsönzött az olasz zeneművészet egének.Az olasz zeneirodalom újjáteremtője a régi...
Érdekes látványosság színhelye volt január utolsó napjaiban a Margitsziget.
Ekkor ment ott ugyanis végbe az igazgatósági épület fölemelése, melynek következtében most már csaknem két méterrel magasabban áll, mint...
A magyar bajnoki mérkőzések első fordulója mult vasárnap kezdetét vette nevezett két klub első csapatainak mérkőzésével. A második csapatok mérkőzése előzte meg az első magyar bajnoki mérkőzést. Mindkettőről alábbiakban...
Bulvár
Mért nem ment Sándor szerb király atyja temetésére?
Erre egy velenczei olasz lap is azt írja, hogy Sándor királynak...
Tudomány-technika
Politika
Politika
Tudomány-technika
Elektromosság gerjesztődése zöld levélben
A. D. Waller kisérleti vizsgálatokat tett annak megállapítására,...
Politika
Politika
Politika
Politika
A Pekingbe indult nemzetközi csapatok megmentése
A mult hó közepén Seymour angol tengernagy vezetése alatt 3000 fönyi...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.