Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A téli divat teljes pompájában rendszerint a páris – longchampi lóversenyen mutatkozik be. Ez évben is így volt s még a látványossághoz szokott párisi nép is bámulta a fényüzést, a mit a pénzvilág hölgyei kifejtettek. Az idei divatban nagy szerepe van a szőrmének s a pénzvilág...
ROVATOK
A horvát országos gyűlést november 22-én nyitották meg királyi kézirattal, a mely egyuttal a gyűlés tanácskozását bizonytalan időre elnapolta. Az elnapolást azzal okolja meg a királyi kézirat, hogy az országos gyűlésnek...
Két évvel ezelőtt még a deficit örvénye tátongott a városháza előtt és az azóta lefolyt rövid idő elég volt arra, hogy Magyarország székesfővárosának pénzügyei nemcsak a rendezettség, hanem a jólét és virágzás képét...
Emlékezetünkbe idézi azt az egész nagy veszteséget, mely Mikszáth halálával irodalmunkat érte, utolsó nagy regényének. A fekete város-nak megjelenése. A mi olvasóink voltak azok a szerencsések, a kik frissiben,...
Ismét alkalmunk kinálkozik, hogy a hadászat teréről mutassunk be olvasóinknak egy csodálatos dolgot. A hadászatban, mint ismeretes, olyan nagy arányosságok kezdenek most előtérbe nyomulni, a melyek feledtetni látszanak,...
A Budapesti Torna Club megtartotta fennállásának 25 éves jubileumát, mely alkalomból egész napra kiterjedőleg állította össze az ünnepi sorrendet. A BTC tornacsarnokában torna, melynek sorrendje a következő......
Gazdaság
Gazdaság
Rimamurány tőkeemeléssel védi meg magát
A Rimamurány-salgótarjáni vasmű rt. igazgatósága junius 26-án tartott...
Bulvár
Bulvár
Gazdaság
Kétszázmilliós vízszabályozási munkálatok
A képviselőház május 6-iki ülésén rendkívül fontos törvényjavaslatot...
Tudomány-technika
Röntgen-készülék a fogorvosi gyakorlatban
A Röntgen-készüléket az orvosi gyakorlatban, mint ismeretes, kiváló...
Bulvár
Gazdaság
A székely akczió 1905. évi működése
Az 1902. évben Darányi Ignácz földmivelésügyi miniszter által...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.