Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A most már mindinkább közelgő Mikszáth-jubileum alkalmára jelent meg a Kisfaludy-társaság Költők és írók czímű gyűjteményében, melyet Ferenczi Zoltán szerkeszt, Mikszáth Kálmán élet- és jellemrajza. A könyv szerzője, Várdai Béla nagy lelkesedéssel végezte munkáját. Élő íróról lévén...
ROVATOK
A Balkánnak két nevezetes szenzácziója volt a közelmultban. Az egyik az, hogy I. Ferdinánd bolgár király meglátogatta neje kiséretében a török szultánt Konstantinápolyban, a másik pedig az, hogy I. Péter szerb király...
A Salgótarjáni kőszénbánya rt., ez hatalmas magyar iparvállalat, amely a legelső hazai vállalatok között is a legelőkelőbbek közé tartozik, február 24-iki közgyülésén fogja megünnepelni annak a harmincadik évfordulóját,...
A Szépművészeti Muzeumnak spanyol termében egy jelentéktelen, sőt hamis páthosza miatt bántó kép s egy életerős realizmustól duzzadó Goya között; a képtárnak kevés látogatójától észrevetten s még ritkábban találva,...
Az orosz-japán háboru eseményei, gazdag tanulságai közül nem utolsó az, hogy a várvédelem korszaka távolról sem mult el,hogy tehát daczára a messzehordó óriási lövegeknek, daczára annak, hogy ma már az ugynevezett...
Az idei Európa bajnokságra leadott 82 nevezés beérkezése után a zsürinek tudnia kellett volna, hogy 3 nap nem lesz elégséges a versenyek kényelmes lebonyolítására. A birkozókat kitenni annak, ami ezen a versenyen...
Tudomány-technika
Gazdaság
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Gazdaság
A dunai hajózás fellendülése
A dunai hajózás a mult esztendőben igen mostoha helyzetben volt, mert...
Bulvár
Gazdaság
A gyáriparosok és a gazdák az adóreformról
A Magyar gyáriparosok országos szövetségének nagyválasztmánya január...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.