Dtum
Login with Facebookk
1910 | Július

A budapesti repülőversenyeken elért legjobb eredmények

Ezen eredményekből kitünik, hogy az óriási anyagi áldozatok árán rendezett nagyszabásu budapesti meetingen Paulhan startrekordján kívül nemcsak hogy nem volt semmiféle rekord, hanem az is, hogy az itteni legjobb eredmények is messze elmaradtak a rekordok mögött. Nyilvánvaló, hogy az aviatika fejlődése szempontjából s sportszempontból az Aero Club meetingje alapos csalódásban részesítette azokat, kik a mi meetingünkről világraszóló eredményeket vártak. A verseny intézői közül a hibásokat megkeresni nagyon hálátlan feladat volna, megelégszünk ezért annak konstatálásával, hogy az intézők közül egyedül ifj. Tolnay Lajos és dr. Massány Ernő állották meg helyüket. Ha ők nincsenek, akkor az egész meeting beleveszett volna egy chaosba.


Egyes francia aviatikusok 30-50000 koronákat kapnak részvételükért előre. Kinetnek és Paulhannak sulyos ezreket fizettek a kiváltságosak, hogy repülhessenek. Ha az igy elfecsérelt tizezreket és százezreket a magyar aviatika felsegélyezésére, bevált rendszerű monoplanok és biplanok megvételére fordították volna s ha ezeket a különböző typusu repülőgépeket gyakorlati aviatikusainknak a repülőgép kezelésének megtanulása céljából rendelkezésre bocsátottak volna, ma nálunk már nem csupán Paulhanról és Lathamról beszélnének, hanem talán egy Zsélyi, egy Horváth, egy Szatke aviatikai dicsőségéről is.
Azt a sok pénzt a külföldiek kapták meg, ugy szólván semmiért, de a mieink, kik az Aero Club vezetőségének indolenciája, felületessége folytán sulyos anyagi kárt szenvedtek azok hiába szaladgálnak Aero Clubhoz, a versenyintézőséghez: az ő kárukat nem téríti meg senki.


Hát ez így nem járja! A Magyar Aero Club vagy a külföldi aviatikusok itteni impreszáriójával lépjen végleges összeköttetésbe, de akkor hagyja is el a csalétekül szolgáló „magyar” jelzőt vagy pedig szolgáltatja becsületesen azon célokat, melyeket magának alapszabályainak kitüzött, azaz teremtse meg és támogassa a magyar aviatikát. Ezen utóbbi esetben, reméljük azt tartja legelső feladatának, hogy a magyar aviatikusok anyagi kárát megtéríti s lehetővé teszi nekik az aviatikai gyakorlat megszerzését. Ezen igazán jóakaratu figyelmeztetéssel lezárjuk az 1910 évi budapesti repülőversenyekre vonatkozó aktáinkat.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Színi Gyula - Feydau Színi Gyula - Feydau
Az elbűvölt, elátkozott Párizsban meghalt egy író, aki után a francia...
A Röntgen színkép kibővítése A Röntgen színkép kibővítése
A Röntgen színkép kibővítése. Mint ismeretes a Röntgen-sugárzást...
Bűnvádi eljárás indul Pallavicini György ellen Bűnvádi eljárás indul Pallavicini György ellen
Pallavicini György őrgrófnak a legitimista néppárt legutóbbi...
A Brit Birodalom szilárd marad
Az I. világháború alatt a német és török politika megpróbálkozott a...
A világ legpompásabb szinháza ötven éves A párisi Nagy Opera jubileuma A világ legpompásabb szinháza ötven éves A párisi Nagy Opera...
Páris ünnepel. Ötvenedik évfordulóját ünnepli annak a napnak, amikor...
Dohánygyári munkások sztrájkja Dohánygyári munkások sztrájkja
A magyar dohánykereskedelmi részvénytársaság szolgálatában álló...
Parfőmök és egyéb kábulatok Parfőmök és egyéb kábulatok
Illatról, a költő saját francia szavával: parfőmről nem lehet...
Az anti-alkoholisták kávéháza Az anti-alkoholisták kávéháza
Ez a legújabb vívmánya Budapest fő- és székvárosának. Ottan van a...
Edison Edison
Edison, a világhírű amerikai feltaláló az elmult napokban ünnepelte...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98