Dtum
Login with Facebookk
1910 | Július

A budapesti repülőversenyeken elért legjobb eredmények

Ezen eredményekből kitünik, hogy az óriási anyagi áldozatok árán rendezett nagyszabásu budapesti meetingen Paulhan startrekordján kívül nemcsak hogy nem volt semmiféle rekord, hanem az is, hogy az itteni legjobb eredmények is messze elmaradtak a rekordok mögött. Nyilvánvaló, hogy az aviatika fejlődése szempontjából s sportszempontból az Aero Club meetingje alapos csalódásban részesítette azokat, kik a mi meetingünkről világraszóló eredményeket vártak. A verseny intézői közül a hibásokat megkeresni nagyon hálátlan feladat volna, megelégszünk ezért annak konstatálásával, hogy az intézők közül egyedül ifj. Tolnay Lajos és dr. Massány Ernő állották meg helyüket. Ha ők nincsenek, akkor az egész meeting beleveszett volna egy chaosba.


Egyes francia aviatikusok 30-50000 koronákat kapnak részvételükért előre. Kinetnek és Paulhannak sulyos ezreket fizettek a kiváltságosak, hogy repülhessenek. Ha az igy elfecsérelt tizezreket és százezreket a magyar aviatika felsegélyezésére, bevált rendszerű monoplanok és biplanok megvételére fordították volna s ha ezeket a különböző typusu repülőgépeket gyakorlati aviatikusainknak a repülőgép kezelésének megtanulása céljából rendelkezésre bocsátottak volna, ma nálunk már nem csupán Paulhanról és Lathamról beszélnének, hanem talán egy Zsélyi, egy Horváth, egy Szatke aviatikai dicsőségéről is.
Azt a sok pénzt a külföldiek kapták meg, ugy szólván semmiért, de a mieink, kik az Aero Club vezetőségének indolenciája, felületessége folytán sulyos anyagi kárt szenvedtek azok hiába szaladgálnak Aero Clubhoz, a versenyintézőséghez: az ő kárukat nem téríti meg senki.


Hát ez így nem járja! A Magyar Aero Club vagy a külföldi aviatikusok itteni impreszáriójával lépjen végleges összeköttetésbe, de akkor hagyja is el a csalétekül szolgáló „magyar” jelzőt vagy pedig szolgáltatja becsületesen azon célokat, melyeket magának alapszabályainak kitüzött, azaz teremtse meg és támogassa a magyar aviatikát. Ezen utóbbi esetben, reméljük azt tartja legelső feladatának, hogy a magyar aviatikusok anyagi kárát megtéríti s lehetővé teszi nekik az aviatikai gyakorlat megszerzését. Ezen igazán jóakaratu figyelmeztetéssel lezárjuk az 1910 évi budapesti repülőversenyekre vonatkozó aktáinkat.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Mit mond Weisz Feri az Ftc – Mtk match után? Mit mond Weisz Feri az Ftc – Mtk match után?
A két csapatnak egyforma esélye lévén, meglehetősen drukkoltam a...
Az izzadás mint betegség és mint gyógyszer Az izzadás mint betegség és mint gyógyszer
A verejtéktermelést elsősorban az idegrendszer irányítja. Az izzadási...
Kassák Lajos novelláskötete Kassák Lajos novelláskötete
Ennek a novelláskötetnek egyes darabjait Kassák évek terméséből...
Megszületett George Gallup Megszületett George Gallup
1901. november 18-án megszületett George Gallup amerikai...
A deltánál - Gellért Oszkár új könyve A deltánál - Gellért Oszkár új könyve
Vékony kis füzet, de érdekes, mindenképen figyelemre méltó költőt...
A belgrádi események. A királyi pár meggyilkolása A belgrádi események. A királyi pár meggyilkolása
Két óráig tartott a forradalom a junius 10-11-ike közti éjjel...
Cseremisz nyelvtan Cseremisz nyelvtan
Oroszország különböző kormányzóságaiban elszórva laknak a...
San Marino köztársaság jubileuma
Tizenhetedik századát ünnepli a napokban Európa legkisebb állama, a...
Őszinte kritika Gömbös Gyula gazdasági munkatervéről Őszinte kritika Gömbös Gyula gazdasági munkatervéről
Egy hónappal ezelőtt jelent meg a nemzeti munkaprogramm. Még nem késő...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98