Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A háboru mai helyzetéről a Bund a következőket írta. A nyugat hadszíntéren a német arcvonaton lassan-lassan négy olyan pont domborodik ki, melyen nagyobb nyomást gyakorolnak az ellenségre: Lombarride – Ypan. Lens – Albert, Perthes – Lamesnit és Flirev – Cirev....
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Bródy Fehér könyve Bródy Fehér könyve
Bródy Sándornak ismert havi köteteiből most egyszerre jelent meg a...
Amerikai sportélet Amerikai sportélet
Ezideig a sport minden ágában Amerika vezet. Rengeteg ott a...
A nemzeti vagyon és a háboru A nemzeti vagyon és a háboru
A hadviselő államok (Németország, Anglia, Ausztria-Magyarország,...
A A "shrapnell"
Ezzel a névvel jelöljük meg mi is azt az ágyulöveget, amelyről a...
A A "szorgalmas Berta"
A német katonák áldott humora keresztelte igy el a háboru...
Ágyuszállitó automobilok a magyar-osztrák hadseregben Ágyuszállitó automobilok a magyar-osztrák hadseregben
Közös hadseregünkben az ágyuszállitásnak motoros járművel való...
Az élhetetlen halhatatlanság - Ady Endre Az élhetetlen halhatatlanság - Ady Endre
Az történt, hogy az „Irodalomtörténet” cimü folyóirat,...
A BTC reformjavaslata A BTC reformjavaslata
Tornász körökben most élénk vita tárgyát képezi a „Budapesti...
Sunderland-FTC 9:0 (2:0) Sunderland-FTC 9:0 (2:0)
Nincs a világnak az a szótára, a melyben megfelelő jelzőt...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98