Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Azt mondja Ignotus, hogy bár számításnak hibás, Wilson, Lloyd George meg Balfour azért követelnek a központ országaiban demokráciát, mert azt hiszik, hogy a népuralom meggyengítene és felrobbantana bennünket. Nem valószínűbb-e azonban az entente vezetőinek következő gondolatmenete......
ROVATOK
Tegnap, szombaton küldte el a monarchia a béketárgyalásokat megelőző bizalmas eszmecserére szóló felhívását. A jegyzék egyidőben ment el a szövetséges kormányoknak, tehát a berlini, szófiai és konstantinápolyi kormánynak,...
A malomkoncentráció terve – a háboru kitörése óta ki tudja hányadszor – ujra kisért. A terv ismét a régi: a kisebb üzemek szüneteltetésével nagyobb kapacitásu malmokban az egész ipar koncentrálása. Ez...
Karinthy Frigyesnek megjelent egy kötete, (Krisztus, vagy Barabbás?) melyben ismét mint kritikus jelentkezik. Jórészt háborús írások, cikkek, ötletek, nyilallóan-éles észrevételek, vagy lírai rajzok az emberről,...
A magyar tudomány haladását meglátta és gazdagodásnak tekinti az egész világ; az a tudós pedig, a ki ezt megcsinálta, maga Eötvös Loránd volt. Sőt még ennél is többet tett, oly tudományos programmot állított fel,...
A Sporthírlap annak idején hírül hozta, hogy Froitzheim, a lawntenisz világbajnoka, 1914 julius végén Amerikából hazatérőben – hova a Davis cupért kiírt versenyekre utazott – a világháboru kitörésének...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Politika
Tudomány-technika
Bulvár
Gazdaság
Sport
Zander világrekordja 1500 méteren
Zander, a svédek elsőrangu stockholmi középtávfutója a közelmultban...
Gazdaság
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.