Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Nyugat szerkesztőségét arra kérte a Budapesti Nemzetközi Vásár vezetősége, hogy mondjon véleményt, elképzelhető-e, hogy az írók olyanformán álljanak a magyar industria mellé, ahogy a képzőművészek már régen teszik.
Mindenki tudja, hogy plakátok borítják az utcán a hirdető falakat...
ROVATOK
Henderson angol külügyminiszter és Alexander, az admirális első lordja, az angol flottaszakértőkkel együtt vasárnap délután 15 óra 25 perckor Romából jövet megérkeztek a francia fővárosba. A római gyors háromnegyed...
Sok százezer szőlőtermelő kisember életében jelent ünnepnapot március elseje. A kormány, Wekerle Sándor pénzügyminiszter előterjesztésére, visszavonta az Országos Gyümölcsszeszforgalmi Rt. monopóliumát. A rendelet...
A képzőművészeti kiállításokat látogató közönséget december havában alkalmasint jócskán foglalkoztatta az a háborúskodás, mely a Műcsarnok termeinek használata körül a Képzőművészeti Társulat és a Szinyei-Társaság...
A magyar technikusok gárdájának ismét egy nemes alakja távozott el az élők sorából. Kandó Kálmán dísze és büszkesége volt a magyar tudománynak. Alkotásaival örök időkre beirta a nevét a technikai tudomány legkiválóbb...
Budapesten a csehszlovák. Prágában a magyar csapatot kiáltották ki a válogatott mérkőzés favoritjául, itt sem, ott nem bíztak túlságosan a hazai csapatban. A Reggel már a múlt héten megjósolta az eldöntetlen eredményt,...
Tudomány-technika
Kultúra
Politika
Nyilt küzdelmet hirdet a királyság ellen a spanyol munkáspárt
A „Chicago Tribune” jelenti Madridból, hogy a spanyol...
Tudomány-technika
Az Aggteleki barlang, a levegő hőmérséklete
Ma már tudjuk, hogy az egész kérdés nem ilyen egyszerű. A csepegő víz...
Kultúra
Feketeszárú cseresznye - Hunyady Sándor drámája a Vigszinházban
A békeidők változhatlannak tetsző megállapodottságában az emberek a...
Sport
Prágában is eldöntetlenül mérkőzött a magyar ökölvívó csapat
A Variétá-színház helyiségében vasárnap délelőtt mérkőztek a magyar...
Bulvár
Az amerikai közönség nem engedte, hogy Mary Pickford öngyilkos legyen
Mary Pickford, aki még mai a legnépszerűbb amerikai filmszínésznő,...
Kultúra
Derkovits képei és Mészáros szobrai a Tamás galériában
Két év előtt új nevet vetett fel a KUT kiállítása: Mészáros Lászlóét,...
Kultúra
Művészeti konzervativizmust követelünk
Farkas Zoltánnak, a Nyugat aug. 1-i számában megjelent cikkéhez:...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.